Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به شاسی بلند لوکانو ال ۸ ، چینی تازه وارد به ایران + عکس

در نمای جلوی لوکانو ال ۸ شاهد جلوپنجره ای بزرگ با خطوط عمودی هستیم و یک المان U مانند نیز سرتاسر سپر را پوشانده است.

لوکانو ال ۸ را می توان یکی از جدید ترین کراس اوور های ۵ نفره بزرگ در بازار ایران دانست. خودرویی که پس از لوکانو ال ۷ قرار است در سگمنتی متفاوت و با تعاریف لوکس گرایی وارد بازار شود. این خودرو در اصل دست پرورده چری بوده و در بازار های هدف این کمپانی تحت عناوینی همچون چری تیگو ۹ و جکو ۸ نیز شناخته می شود.

لوکانو ال ۸ ، چینی تازه وارد به ایران

شایان ذکر است که پس از فیس لیفت تیگو ۹ و تغییر کامل چهره و کابین این خودرو و تجهیز آن به فناوری سوپر هیبرید چری، خودروی مورد بررسی در این مطلب، کاملا به زیرشاخه جکو منتقل شده و صرفا با نام جکو ۸ توسط چری عرضه می شود. تیگو ۹ جدید که در چین با نام تیگو 8L هم شناخته می شود قرار است توسط مدیران خودرو به بازار ما راه یابد.

لوکانو ال ۸

در نمای جلوی لوکانو ال ۸ شاهد جلوپنجره ای بزرگ با خطوط عمودی هستیم و یک المان U مانند نیز سرتاسر سپر را پوشانده است.

لوکانو ال ۸

طول زیاد قسمت کناری لوکانو ال ۸ سبب شده است که به صورت رسمی با یک کراس اوور تورینگ مواجه باشیم و بالاخره در بخش انتهایی نیز چراغ ها به صورت به هم پیوسته طراحی شده اند و سپر و خروجی های کروم کاری شده اگزوز روی آن هم سعی در القای حس و حال لوکس گرایی به بیننده دارند. در بخش طراحی بیرونی لوکانو ال ۸ ، طراحان کمپانی به وضوح از سبک کپسولی بهره گرفته اند. این سبک طراحی که اصطلاحا به بدنه یکپارچه اطلاق می شود، علاوه بر تاثیر در ضریب آیرودینامیک، سبب افزایش ایمنی سرنشینان داخل کابین هم می شود.

لوکانو ال ۸

به عبارتی دیگر قصه لوکانو از اینجا شروع شد که …

کمپانی چری در سال ۲۰۲۱، خط تولید برند لوکس Jaecoo را با هدف معرفی خودروهای شاسی‌بلند لوکس به بازارهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی، خاورمیانه، روسیه و مالزی راه‌اندازی کرد. اولین محصول این برند، جیکو ۷ بود که در سال ۲۰۲۳ به‌طور رسمی معرفی شد و پس از آن، عرضه جیکو J8 به‌عنوان مدل پیشرفته‌تر و مبتنی بر چری تیگو ۹ انجام گرفت. با توجه به موفقیت این برند و تلاش برای گسترش فعالیت آن در بازارهای جدید، کمپانی چری از طریق همکاری مشترک با گروه ماموت و مکث موتور، محصولات خود را تحت نام لوکانو ماموت به بازار ایران معرفی می‌کند.

لوکانو ال ۸

لوکانو ال ۸ یک کراس اوور بزرگ پنج نفره و به زبان ساده تر، پرچم دار جدید لوکانو در ایران است. لوکانو L8 دارای ۴۸۲۰ میلی متر طول، ۱۹۳۰ میلی متر عرض، ۱۷۱۰ میلی متر ارتفاع است و فاصله محوری آن هم ۲۸۲۰ میلی متر اعلام شده است.

مشخصات فنی و تجربه سواری لوکانو ال ۸

لوکانو L8 در بحث فنی به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۴۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر را دارد. قدرت تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه گتراگ به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی سیستم AWD را در این خودرو داریم. پیشرانه این خودرو از نوع پاشش مستقیم است. شتاب صفر تا صد این خودرو هم طبق کاتالوگ شرکت ۹ ثانیه اعلام شده است.

لوکانو ال ۸

موتور۲ لیتری توربو جی دی آی
تعداد سیلندر و سوپاپ۴ سیلندر / ۱۶ سوپاپ
حداکثر توان۲۴۵ اسب بخار
حداکثر گشتاور۳۸۵ نیوتن متر
جعبه دنده۷ سرعته دو کلاچه گتراگ
محور محرکتمام چرخ محرک
حالت رانندگی۷ حالت
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد۹ ثانیه
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک

پشت فرمان خودرو قرار می گیریم. موقعیت قرار گیری، ارگونومی و کیفیت متریال به همراه کیفیت سواری، ما را به یاد محصولات اکستریم می اندازد. در نگاه نخست هیچ کلید فیزیکی ای به چشم نمی آید و همه کاربری ها به مانیتور خودرو منتقل شده که قدری ارتباط گرفتن با آن سخت است. فضای کابین در هر دو ردیف بسیار خوب و راحت است و فضای بار نیز به قدری بزرگ است که به راحتی می توان فهمید با یک کراس اوور هفت نفره مواجه هستیم که در وهله اول به صورت ۵ نفره عرضه شده است.

لوکانو ال ۸

به دلیل مپ و به زبان ساده تر برنامه ی متفاوت پیشرانه که سبب قدرت و گشتاور خروجی پایین تر نسبت به تیگو ۸ و اکستریم ها شده است و از طرف دیگر به دلیل بهره مندی از گیربکس دو کلاچه، لوکانو ۸ شتاب کمتری نسبت به محصولات اکستریم دارد. اما پایداری خودرو در پیچ ها و عملکرد سیستم تعلیق آن واقعا فراتر از انتظار ما بود و تقریبا حس یک سدان نرم و راحت را به سرنشینان منتقل می کرد.

لوکانو ال ۸

امکانات ایمنی و رفاهی لوکانو ال ۸

 امکانات کاملی نظیر ده کیسه هوا، شارژر وایرلس، خروجی های USB تایپ B و C، دسته دنده الکترونیکی پشت فرمان، صندلی برقی راننده و شاگرد، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و باران، کروز کنترل تطبیق پذیر، رانندگی بین خطوط، هشدار برخورد از جلو و عقب، ترمز اضطراری، حفظ حرکت بین خطوط، رادار هشدار تغییر لاین، نور بالا هوشمند، پایش وضعیت راننده، دوربین ۵۴۰ درجه، فرمان بر صوتی، پدل شیفتر، تهویه اتوماتیک، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، گرم‌کن ردیف دوم و فرمان، نورپردازی کابین، تنظیم حالت رانندگی، رادار نقطه کور، هدآپ دیسپلی، رایحه کابین، ۱۴اسپیکر و سیستم صوتی سونی، استارت و ورود بدون کلید، ماساژور صندلی های جلو، فوترست سرنشین جلو، فرمان برقی، کول باکس، سقف پانورامیک، پرده جانبی ردیف دوم و… دیده می شود.

لوکانو ال ۸

مشخصات فنی لوکانو L8 چیست؟

لوکانو L8 در بحث فنی به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۴۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر را دارد. قدرت تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه گتراگ به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی سیستم AWD را در این خودرو داریم.

ادعای لوکانو (جیکو) مبنی بر لوکس بودن خودروی L8، چالش‌های جدیدی را فراروی این مدل قرار می‌دهد. طراحی چری، که به عنوان شرکت مادر جیکو شناخته می‌شود، هنوز به استانداردهای اصالت و originality دست نیافته است.

لوکانو ال ۸

با این حال، همکاری چری با جگوار-لندرور منجر به بهبودهای قابل توجهی در محصولات این برند شده است. با این وجود، در داخل کابین مدل‌های مانند اکسید VX (اکستریم) می‌توان به وضوح نشانه‌های کپی‌برداری را مشاهده کرد.

L8 نیز از این قاعده مستثنی نیست، هرچند که زبان طراحی داخلی این خودرو به منظور جلب نظر بازارهای متفاوت به صورت بهتری طراحی شده و ظاهری متواضع‌تر دارد.

لوکانو ال ۸

 لوکانو ال ۸ چه امکانات و آپشن هایی دارد؟

 لوکانو ال ۸ امکانات کاملی نظیر ده کیسه هوا، شارژر وایرلس، خروجی های USB تایپ B و C، دسته دنده الکترونیکی پشت فرمان، صندلی برقی راننده و شاگرد، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و باران، کروز کنترل تطبیق پذیر، رانندگی بین خطوط، هشدار برخورد از جلو و عقب، ترمز اضطراری، حفظ حرکت بین خطوط، رادار هشدار تغییر لاین، نور بالا هوشمند، پایش وضعیت راننده، دوربین ۵۴۰ درجه، فرمان بر صوتی، پدل شیفتر، تهویه اتوماتیک، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، گرم‌کن ردیف دوم و فرمان، نورپردازی کابین، تنظیم حالت رانندگی، رادار نقطه کور، هدآپ دیسپلی، رایحه کابین، ۱۴اسپیکر و سیستم صوتی سونی، استارت و ورود بدون کلید، ماساژور صندلی های جلو، فوترست سرنشین جلو، فرمان برقی، کول باکس، سقف پانورامیک و… دیده می شود.

لوکانو L8 با امکانات پیشرفته، یکی از مجهزترین کراس‌اوورهای چینی در ایران است. ویژگی‌های کلیدی (نسخه AWD):

  • ایمنی: 7 کیسه هوا (راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای، زانویی)، ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع نیروی ترمز (EBD)، کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کمک حرکت در سربالایی (HHC)، کمک سراشیبی (HDC)، رادار نقطه کور (BSD)، رادار خط (LDW)، ترمز اضطراری (AEB)، کروز کنترل تطبیقی (ACC)، دوربین 540 درجه، تست ایمنی C-NCAP نامشخص.
  • سیستم سرگرمی: صفحه‌نمایش 24.6 اینچی، سیستم صوتی سونی با 14 بلندگو، اپل کارپلی، اندروید اتو، نورپردازی 255 رنگ.
  • راحتی: سقف پانوراما، تهویه 3-منطقه‌ای، صندلی‌های برقی با ماساژور، گرم‌کن و سردکن، زیرپایی برقی سرنشین، صندوق برقی، شارژر وایرلس، هدآپ دیسپلی 3D.
  • فناوری رانندگی: سیستم تعلیق CDC، 7 حالت رانندگی (شهری، برف، گل، شن، اسپرت، باران، وحشی)، فرمان برقی قابل تنظیم، رینگ‌های 20 اینچی.

لوکانو ال ۸

نقاط ضعف شامل کیفیت متوسط دوربین‌ها در نور کم، پیچیدگی سیستم مالتی‌مدیا و فقدان تست ایمنی رسمی است. امکانات لوکس مانند هدآپ دیسپلی و ماساژور، L8 را از رقبا متمایز می‌کند.

کابین لوکانو L8 با طراحی مینیمال و لوکس، حس متفاوتی نسبت به دیگر چینی‌های بازار ارائه می‌دهد. داشبورد با صفحه‌نمایش خمیده 24.6 اینچی (ترکیب کلاستر دیجیتال و مالتی‌مدیا)، تودوزی چرم ناپا، سقف جیر مشکی مات و نورپردازی 255 رنگ، فضایی پریمیوم ایجاد کرده است. فضای ردیف دوم برای 3 سرنشین جادار است، اما برخلاف انتظار، نسخه 7 نفره در ایران عرضه نشده است. صندوق عقب با حدود 450 لیتر، برای خانواده‌ها کافی است. نکات برجسته کابین:

  • صفحه‌نمایش 24.6 اینچی: رابط کاربری روان، پشتیبانی از فرمان صوتی.
  • چرم ناپا و جیر: کیفیت بالا، عایق صوتی عالی.
  • امکانات راحتی: ماساژور صندلی‌های جلو، زیرپایی برقی سرنشین.

نقاط ضعف شامل فقدان نسخه 7 نفره، کیفیت متوسط برخی پلاستیک‌ها و عدم پشتیبانی کامل فارسی در سیستم مالتی‌مدیا است. کاربران از لوکس بودن کابین و جاداری ردیف دوم رضایت دارند، اما از پیچیدگی منوهای نمایشگر انتقاد کرده‌اند.

لوکانو ال ۸

نتیچه گیری : 

لوکانو L8 با طراحی لوکس، پیشرانه قدرتمند 245 اسب بخاری، سیستم تعلیق هوشمند CDC و امکانات پیشرفته مانند هدآپ دیسپلی و ماساژور صندلی، کراس‌اوور میان‌سایزی است که برای خریداران جوان و مرفه جذابیت دارد. شتاب 9 ثانیه‌ای، هندلینگ عالی و AWD، آن را در برابر رقبایی مانند تیگو 8 پرومکس متمایز می‌کند.

لوکانو ال ۸

با این حال، قیمت بالا (حدود 4 میلیارد تومان)، بازار دست‌دوم ناشناخته، حساسیت پیشرانه به بنزین و خدمات پس از فروش در حال توسعه، خرید آن را محافظه‌کارانه می‌کند. اگر به دنبال کراس‌اووری لوکس با عملکرد قوی و امکانات مدرن هستید، L8 گزینه‌ای وسوسه‌انگیز است، اما اگر بازار دست‌دوم قوی‌تر یا خدمات پس از فروش گسترده‌تر می‌خواهید، رقبایی مانند اکستریم TXL یا فیدلیتی XB1 ممکن است مناسب‌تر باشند. نظر شما درباره لوکانو L8 چیست؟

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا