گوناگون

مانور مهارت نشت و خنثی سازی گاز کلر در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل عصر شنبه در حاشیه این مانور سراسری در جمع خبرنگاران گفت: این كارگاه آموزشی و مانور یک روزه با حضور 110 نفر از کاربران سیستم های کلرزن گازی، پرسنل آتش نشانی و کادر اورژانس 115 در تصفیه خانه آب شرب یامچی اردبیل برگزار شد.

یحیی سیف الهی هدف از برگزاری گارگاه آموزشی و مانور را آشنایی بهره برداران سامانه های کلرزن گازی با نشت، کنترل و خنثی سازی گاز کلر در ایستگاه های کلرزن گازی و همچنین نحوه برخورد اکیپ های اورژانس 115 و سازمان آتش نشانی برای مصدومان عنوان کرد.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی فعال آذربایجان شرقی در این کارگاه و مانور افزود: تبادل اطلاعات، طرح مشکلات و نواقص احتمالی در تأسیسات کلرزن گازی از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان با توجه به تاسیسات موجود کلرزن گازی در سطح شبکه های آب شرب و احتمال وقوع حوادث مربوط به ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی، برگزاری مانور و کارگاه آموزشی سامانه های کلرزن گازی از موارد ضروری برشمرد.

به گفته وی این کارگاه و مانور آموزشی ضمن ارائه تئوری گندزدایی سیستم های مختلف و خطرات احتمالی و راههای ایمن سازی سامانه های كلر زن گازی با ایجاد نشت کپسول های یک تنی گاز کلر و خنثی سازی و اطفاء نشت گاز کلر و کنترل آن توسط اپراتورهای تاسیسات انجام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا