گوناگون

ضرورت آموزش پیش از ازدواج برای پیشگیری از تشکیل ساختارهای مشکل زا

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه امانی بعد از ظهر شنبه در کارگاه آموزش پیش از ازدواج ویژه زوجهای جوان شهرستان دامغان در محل پایگاه بسیج الزهرا(س) این شهرستان اظهار داشت: خانواده یک نهاد مهم اجتماعی است و اهمیت بنیادین دارد که بر روی بخش های دیگر جامعه تأثیرگذار است.

وی افزود: ما در انتخاب خانواده ای که در آن به دنیا آمده ایم  نقشی نداشته ایم اما می توانیم  معمار خانواده آتی خود باشیم.

این کارشناس روانشناسی بالینی خاطر نشان کرد: همانگونه که برای به دست آوردن شغل دلخواه سال ها تحصیل می کنیم و پس از طی کردن دوره های کارآموزی آنگاه وارد شغل می شویم در ازدواج نیز نیاز به گذراندن آموزش پیش از ازدواج و به دست آوردن مهارت های لازم برای تشکیل خانواده، ضروری است.

امانی یادآور شد: در گذشته افراد از طریق ارتباطات چهره به چهره و ساده بودن زندگی آموزش های لازم از محیط دریافت می کردند اما امروزه با تغییرات سریع، تحول در دنیای جدید و پیچیده تر شدن روابط نیاز به گذراندن آموزش های پیش از ازدواج برای افزایش سازگاری و رضایتمندی پس از ازدواج ضروری به نظر می رسد.

وی تصریح کرد: اگرجوانان بدون آموزش و مهارت و همچنین پختگی لازم به تشکیل خانواده اقدام کنند خسارت عاطفی و مالی زیادی برای فرد، خانواده و همچنین جامعه وارد می شود.

این کارشناس روانشناسی همچنین در خاتمه گفت: مؤسسه سلامت اجتماعی آفاق شهرستان دامغان با همکاری بسیج محلات این شهرستان کارگاه های آموزش پیش از ازدواج را برای خواهران بسیجی برگزار می کند.

مؤسسه سلامت اجتماعی آفاق از سال 1386 با مجوز از سازمان بهزیستی با هدف ارتقاء سلامت اجتماعی از طریق آموزش و تمرین مهارت های زندگی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ظرفیت سازی و توانمندسازی مردم از طریق مشارکت آنان در فعالیت های اجتماعی و … تشکیل شد.

برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی، فرزندپروری ویژه زنان خانه دار و کودکان، پیش از ازدواج ویژه دختران جوان، مهارت های مطالعه و کاهش اضطراب امتحانات ویژه دانش آموزان، آموزش مبانی رشد کودک ویژه والدین نونهالان مهد، اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم، مشاوره های فردی، انجام تست های هوش، شخصیت و … از اقدامات این مؤسسه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا