گوناگون

طرح حجاب و عفاف در کانون های مساجد استان زنجان برگزاری می شود

به گزارش خبرگزاری مهر،  محمدرضا مرادی افزود:  طرح حجاب و عفاف در چهار محور در قالب برگزاری همایش ریحانه آفرینش، راه اندازی سایت مجموعه سخنرانی های حجاب و عفاف، برگزاری کارگاه های آموزشی و اجرای پژوهش حجاب و عفاف تابستان امسال در کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان زنجان اجرا می شود.

وی به تشریح محورهای این طرح پرداخت و یادآور شد: همایش ریحانه آفرینش با موضوع حجاب و عفاف و با سخنرانی حجت الاسلام ایزدخواه در زنجان برگزار می شود.

مردای با اشاره به اینکه زمان و مکان برگزاری این همایش متعاقبا اعلام می شود، یادآور شد: در راستای ایجاد بانک اطلاعاتی و ساماندهی سخنرانی های مربوط به این مقوله سایت حجاب و عفاف در استان زنجان راه اندازی می شود.

مرادی، برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور فعالان حجاب و عفاف استان زنجان را یکی دیگر از محورهای طرح حجاب و عفاف عنوان کرد و یادآور شد: در این کارگاه ها حاضران در زمینه چگونگی برخورد با اقشار مختلف بی حجاب و بدحجاب در جامعه آشنا خواهند شد.

وی به توزیع فراخوان پژوهش حجاب و عفاف نیز اشاره کرد و یادآور شد: این همایش با موضوع حجاب و عفاف به دنبال ترویج حجاب در مناطق مختلف شهر است.

طرح مذکور به تصویب ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور رسیده است و در سه ماه تابستان امسال در بین اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان اجرا می شود.

کانون های مساجد زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی را مهیا می سازند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مقابله با جنگ نرم گفت: این مراکز زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی را مهیا می سازند.

محمد برجی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده در بازدید از کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یکی از مراکز فرهنگی در کنار مساجد فعالیت می کنند و همین مساله اطمینان خاطری برای خانواده ها جهت حضور فرزندانشان در کانون هاست.

وی با اشاره به اینکه توجه به مقوله فرهنگ در سالی که به نام”اقتصاد و فرهنگ” مزین شده است رسالت متولیان فرهنگی است، ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز به عنوان یکی از مراکز فرهنگی رسالت سنگینی در تحقق شعار سال دارند.

برجی با اشاره به جنگ نرم دشمن پس از شکست مذبوحانه در 8 سال دفاع مقدس ادامه داد: جوانان کانون های فرهنگی و هنری سربازان خط مقدم این جبهه هستند و برای پیروزی در این جنگ باید به سلاح معرفت و بصیرت مجهز شوند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی و محورهایی در این مقوله یادآور شد: برگزاری دوره های مختلف آموزشی و دینی علاوه بر تقویت بنیه اعتقادی جوانان و نوجوانان عضو در این کانون ها می تواند بستری برای توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی باشد.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده وجود کتابخانه در کنار کانون ها می تواند در تقویت بنیه علمی اعضا نیز موثر باشد.

برجی  خطاب به اعضای کانون های مساجد و متولیان خواستار توجه بیشتر به برگزاری دوره های قرآن و نهج البلاغه شد و افزود: در کنار فعالیت های فرهنگی و هنری باید آموزش احکام نیز جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 70 کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان خدابنده وجود دارد، گفت: به جهت غیرفعال بودن برخی از این کانون ها وضعیت این مراکز ساماندهی شده و به مساجد مورد نیازمند منتقل می شود.

غفلت از جوانان، غفلت از منابع ارزشمند الهی است

فرماندار شهرستان سلطانیه، گفت: غفلت از جوانان، غفلت از منابع ارزشمند الهی است.

پرویز خالقی در مراسم تجلیل از جوانان برتر این شهرستان، با اشاره به روایاتی در خصوص عظمت عید مبارک نیمه شعبان، افزود: ارزشمندترین روز پس از ایام لیله‌القدر، روز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت است.

خالقی در ادامه با اشاره به اثبات‌های علم پزشکی امروزی، یادآور شد: ورزش و تحرک یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پایداری جوانی به لحاظ روحی و جسمی است و در این خصوص  وجود اداره ورزش و جوانان یکی از ملزومات پیش‌برنده در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ ورزش در بین اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان است لذا استقرار این اداره ظرف مدت کوتاهی در شهرستان سلطانیه، تحقق مدیریت جهادی مندرج در شعار سال صادر شده از سوی مقام معظم رهبری را در پی داشته است.

وی با اشاره به روند استقرار ادارات در شهرستان سلطانیه، اظهار کرد: هر یک از ادارات در جایگاه خود اهمیت خاصی را دارا می‌باشند و در این میان اداره ورزش و جوانان دستگاهی گسترده است که گروه هدف آن شامل کل جامعه می‌شود.

خالقی با بیان اینکه مقوله ورزش در همه اقشار جامعه مؤثر و کاربردی است، گفت: جوانان امروزی، نوجوانان دیروز و میان‌سالان فردای این کشورند و در واقع جوانان هر نسل، تمامی رده‌های سنی جامعه را شامل می‌شوند. روحیه ورزشکاری، مشارکت‌جویی و گروه‌پذیری جوانان امروزی، سبب تضمین وجود همین روحیات در پدران آینده کشور و تربیت نوجوانان و جوانان ورزشی خواهد شد.

فرماندار شهرستان سلطانیه، تخصیص و صرف اعتبارات در زمینه‌های ورزش را سرمایه‌گذاری ملی دانست و خاطرنشان کرد: امروزه اهمیت ورزش در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جهان به گونه‌ای نمود یافته است که سرمایه‌گذاری‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه  انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا