گوناگون

انتخاب 4 طرح کتابخانه ای از اردبیل در بین 100 ایده خلاق کشوری

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش سفیدی بعد از ظهر شنبه در جلسه توسعه فرهنگ اهدا کتاب در شهرستان نیر اضافه کرد: در این راستا طرح “نمایشگاه امانت” ایده پیشنهادی مسئول کتابخانه هیر بعنوان یکی از طرح های خلاق و کم هزینه در خصوص آینده کتابخانه های عمومی برگزیده شده است.

به گفته وی طرح فرهان سرباز وطن با عنوان در مسابقه ایده های خلاق برای آینده کتابخانه های عمومی، از طرف نهاد کتابخانه های عمومی کشور بعنوان یکی از طرح های خلاق کم هزینه برگزیده شد.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: این طرح به امانت کتاب در نمایشگاههای برپا شده با هدف ترویج فرهنگ مطالعه پرداخته و با تمهیدات نهاد، در کتاب 100 ایده خلاق برای آینده کتابخانه های عمومی به ثبت و چاپ خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طبق اعلام نهاد کتابخانه های عمومی کشور از بین 100 طرح نیز چهار ایده خلاق بعنوان طرح های برگزیده نهایی انتخاب خواهند شد، ادامه داد: استان اردبیل دارای چهار طرح در بین 100 طرح برتر کشوری است.

رئیس کتابخانه های عمومی نیر هم در این جلسه با اشاره به توجه نهاد کتابخانه ها در خصوص ترویج فرهنگ اهدای کتاب طی سال جاری متذکر شد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 350 نسخه در زمینه های مختلف از طرف مردم این شهرستان به کتابخانه ها اهدا شده است.

علی میرزاپور اهدا کتاب را بعنوان یکی از مهمترین طرح های عملی در خصوص افزایش سرانه کتاب دانست و عنوان کرد:باید با ترویج فرهنگ اهدای کتاب، شهروندان را به سمت مشارکت در غنی سازی منابع کتابخانه ها سوق داد.

وی این طرح را به نوعی نذر علم و توزیع دانش در بین همه شهروندان علاقه مند بیان کرد و خواستار مشارکت همه شهروندان و مسئولان نیر در اهدای کتاب شد.

رئیس کتابخانه های عمومی نیر تاکید کرد که هم اکنون این شهرستان دارای سه باب کتابخانه و 32 هزار نسخه کتاب در رده های مختلف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا