گوناگون

مجمع خیرین مدرسه ساز در 4 شهر بزرگ کانادا تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حافظی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موجب افتخار است که علی رغم همه تنگناها و تحریم ها حضور مردم و خیرین بیش از گذشته بوده است، اظهار داشت: مردم با عشق و علاقه وافر در این صحنه حضور می یابند و برای آینده کشور بستر سازی می کنند.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه هر سال جشنواره های خیرین مدرسه ساز در کشور برگزار می شود، تصریح کرد: تا به امروز در 31 استان کشور این جشنواره برگزار شده و امروز نیز اختتامیه این جشنواره ها در لرستان و با حضور سه هزار نفر از مردم برگزار شد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم گروه گروه در عرصه مشارکت و بستر سازی برای پیشرفت کشور حضور می یابند، افزود: برکات این جشنواره امسال نیز کاملا مشخص بود و در استان تهران 400 میلیارد تومان کمک از سوی خیرین صورت گرفت.

حافظی با بیان اینکه در آغاز کار مدرسه سازی توسط خیرین تعداد خیرین انگشت شمار بود، تصریح کرد: امروز بیش از 500 هزار خیر در کشور و یک هزار خیر در سراسر جهان در این راستا فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه خیرین مدرسه ساز در سطح جهان حضور فعال دارند، افزود: متاسفانه بچه های ایران اسلامی در سایر کشور ها به اجبار در مدارس بیگانه تحصیل می کنند و زبان مادری و ملیت خود را فراموش می کنند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه از سوی دیگر بچه های ایران در مدارس بیگانه علیه کشور خود بدآموزی می بینند، اظهار داشت: دولت نمی تواند هیچ اقدامی برای رفع این معضل کند اما خیرین مدرسه ساز در سایر کشورها فعالیت می کنند و مدرسه می سازند و معلم ایرانی نیز برای آموزش آنها تعیین می کند تا زبان و ملیت خود را فراموش نکنند.

حافظی با بیان اینکه در کشور ترکیه مجمع خیرین آنکارا و استانبول را تشکیل داده ایم، ادامه داد: ایران یک زمین در شهر استانبول داشت که متاسفانه شهرداری استانبول آن را تصاحب کرده بود که مجمع خیرین حضور یافت و با شهرداری استانبول مذاکره کردیم و این زمین احیا شد.

وی یادآور شد: پروانه ساخت در این زمین تهیه شده است و به زودی در ترکیه حضور خواهیم یافت و تصویر فرهنگ دوستی ملت ایران را از طریق رسانه ها و هم زمان با کلنگ زنی پروژه ساخت این مدرسه نشان می دهیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور افزود: همچنین به زودی در چهار شهر بزرگ کانادا مجامع خیرین مدرسه ساز را تشکیل می دهیم و پس از آن نیز این مجمع را در آمریکا راه اندازی می کنیم.

حافظی در پایان یادآور شد: 30 درصد از کل مدارس کشور با همت خیرین مدرسه ساز احداث شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا