گوناگون

5700 کلاس درس توسط خیرین در دست اجرا است/ وجود 6000 طرح نیمه تمام آموزشی

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شش هزار طرح نیمه تمام عمرانی در آموزش و پرورش کشور وجود دارد، اظهار داشت: عمده این طرح ها آموزشی هستند و تعداد دیگری از آنها ورزشی و پرورشی هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد پروژه نیمه تمام شامل 31 هزار کلاس درس با زیربنای شش میلیون مترمربع است، تصریح کرد: در واقع به ازای هر دانش آموز در کشور نیم مترمربع فضای آموزشی نیمه تمام وجود دارد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه 20 درصد از این پروژه های نیمه تمام پروژه های خیری است، گفت: این حرف به این معنا است که این پروژه یا به صورت 100درصدی توسط مردم و یا اینکه به صورت مشارکتی بین خیرین و دولت در حال اجرا هستند.

رئیسی با بیان اینکه در واقع پنج هزار و 700 کلاس درس توسط خیرین در دست اجرا است، تصریح کرد: برای تکمیل همه این پروژه ها سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم این میزان اعتبار مورد نیاز با اعتبارات بودجه سال 93 به صورت ملی و اعتبارات عمرانی استانها تامین شود، افزود: سیاست جدی وزارت آموزش و پرورش این است است که پروزه جدید شروع نکند و تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت اول وزارت آموزش و پرورش است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در قانون بودجه 93 تصویب شد که آموزش و پرورش اجازه دارد پروژه های نیمه تمام خود را به خیرین واگذار کند، اظهار داشت: این مدارس به نام خود خیرین نامگذاری می شوند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خیرین در سال 92 بیش از 750 میلیارد تومان در امر مدرسه سازی کمک کردند، گفت: امیدواریم در سالجاری با توجه به گستردگی جشنواره ها و همچنین امکان حضور خیرین در پروژه های نیمه تمام این میزان افزایش یابد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا