Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

مدرک واو Wow مهم‌ترین دلیل برای اثبات وجود آدم فضایی ها باطل شد

مدرک واو Wow یکی از قدیمی ترین مدارکی است که همواره به عنوان یکی از دلایل وجود آدم فضایی ها به آن اشاره می شود. اما اکنون شواهدی وجود دارند که نشان می دهند مدرک واو دیگر معتبر نیست. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

مدرک واو مربوط به سال 1977 است که دانشمندان در مرکز رصد رادیویی دانشگاه اوهایو یک سیگنال شبیه به واژه انگلیسی Wow را رصد کردند از آن زمان به بعد این سیگنال همیشه به عنوان مدرکی مبنی بر وجود آدم فضایی ها شناخته می شود اما اکنون یک تیم پژوهشی با کشف ماهیت دقیق سیگنال، این مدرک را باطل کرده است.

پژوهش‌ ها در آن زمان هیچ توضیح مستدلی برای مدرک واو نیافت و در نتیجه علاقمندان به وجود آدم‌ فضایی‌ ها از آن با عنوان سندی محکم برای وجود حیات‌ های فرازمینی یاد کردند. در طول چهار دهه پس از آن نیز هیچ‌گاه این سیگنال توجیه یا توضیح خاصی پیدا نکرد و کم‌کم همگان آن را به‌ عنوان یک رمز و راز پذیرفتند.مدرک واو

هفته گذشته در آکادمی علوم واشنگتن، مقاله‌ ای منتشر شد که در آن پژوهشگران مرکز سیاره پژوهی، اثبات کرده‌اند این سیگنال نه کار آدم‌ فضایی‌ ها بلکه حاصل عبور یک دنباله‌ دار است. این پژوهشگران، اثبات کرده‌ اند که سیگنال 40 ساله بسیار شبیه به سیگنالی‌ است که وقتی دنباله‌ دارهای هیدروژن‌ دار به شرایط خاصی می‌ رسند، ارسال می‌ کنند.

پژوهشگران به عنوان نمونه سیگنال‌ های دنباله‌ دار 266/P را ارائه و بررسی کرده‌ اند و نمونه‌ های دیگری را هم برای سنجش درستی ادعای خود معرفی کرده‌ اند. به این ترتیب تنها کار باقیمانده این است که کسی کشف کند در سال 1977 دنباله‌ داری در صورت فلکی مذکور وجود داشته یا خیر.

پژوهشگران در پایان مقاله خود تأکید کرده‌ اند که کشف آنها به‌ معنی نفی وجود آدم‌ فضایی‌ ها نیست و فقط به‌ این معنی‌ است که این مدرک از حضور آنها از فهرست مدارک خارج می‌ شود.

منبع futurism

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا