گوناگون

مدیرعامل بانک شهر نایب رئیس شورای انرژی پایدار شهری برنامه اسکان سازمان ملل شد

81242234 5831405

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری تهران، حسین محمدپورزرندی ضمن حضور در نخستین اجلاس شورای عالی انرژی پایدار شهری(DSUE) که از نوزدهم تیرماه در دانشگاه تورینو ایتالیا برگزار شد با رای اعضا به عنوان نایب رییس این شورا انتخاب شد.

مدیرعامل بانک شهر ضمن مثبت ارزیابی کردن امکان تعامل پدید آمده با دانشگاه ایتالیایی تورینو که در مباحث انرژی های پایدار شهری، واجد جایگاه ممتازی در میان دانشگاه های دنیاست، اظهار کرد: با توجه به منسوخ شدن استفاده از سوخت های فسیلی در جوامع توسعه یافته، به کارگیری انرژی های نو از مزیت های نسبی این کشورها است، در حالی که با توجه به شرایط اقلیمی ایران، بهره گیری از انرژی خورشیدی، بی تردید برای کشور پهناور ما دارای توجیه اقتصادی و زیست محیطی فراوانی است.

نایب رییس شورای عالی انرژی پایدار شهری برنامه اسکان سازمان ملل متحد درباره توسعه استفاده از انرژی های نو گفت: بانک شهر درصدد است تا با پایلوت سازی برخی از طرح های موفق اجرایی صورت پذیرفته در زمینه این گونه انرژی ها، نسبت به ترویج این شیوه، به کارگیری انرژی های نو و دور شدن از استفاده از سوخت های فسیلی اقدام لازم را در کوتاه مدت به عمل آورد.

وی اظهار امیدواری کرد که با تعاملات صورت گرفته، بانک شهر بتواند به عنوان بانک عامل، پروژه هایی را در این خصوص در سطح ملی و بین المللی مدیریت و راهبری کند تا تاثیرات مورد انتظار خود را در کشورهای در حال توسعه تسری دهد.

بانک شهر به عنوان نخستین بانک دوستدار محیط زیست در نگاه کلان خود به توسعه بانکداری اجتماعی، در تلاش است تا در محیط زیست شهری، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و بهبود شرایط زیست محیطی شهری تاثیرات مثبتی برجای بگذارد.

تهرام/7245/508

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا