Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

مدیریت چراغ‌ های راهنمایی با هوش مصنوعی در شهر منچستر

مدیریت چراغ‌ های راهنمایی با هوش مصنوعی در شهر منچستر راه اندازه شده و از این پس اینکار کاملا بصورت هوشمند انجام می شود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

سازمان حمل و نقل منچستر بزرگ (به اختصار TfGM) اعلام کرده برای بهبود جریان ترافیک این ناحیه از روشی نوین بهره خواهد گرفت. در این روش از سنسورهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط کمپانی ویواسیتی لبز (Vivacity Labs) توسعه یافته‌اند، استفاده خواهد شد.

به گفته TfGM، سنسورهای مذکور در چند تقاطع نصب شده و وظیفه خواهند داشت عبور و مرور خودروها را به طور مداوم زیر نظر داشته باشند. این سنسورها بسته به شدت ترافیک، چراغ راهنمایی سمت متناظر را سبز خواهند کرد.

مدیریت چراغ‌ های راهنمایی

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مقامات محلی به این نتیجه رسیده‌اند که وضعیت سلامت جهانی و شیوع ویروس کرونا تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر نحوه رفت و آمد مردم گذاشته، طوری که از ابتدای ماه مارس تاکنون استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی رشد چشمگیری داشته است.

با شروع به کار سیستم ابداعی سازمان حمل و نقل منچستر بزرگ، انتظار می‌رود ترددهای روزمره بهینه‌تر شده و شهروندان زمان‌های کوتاه‌تری را در پشت چراغ‌قرمز سپری کنند.

نکته جالب اینکه این سیستم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که همواره افراد پیاده یا دوچرخه‌سواران را در اولویت قرار می‌دهد. برای مثال چنانچه هوش مصنوعی تشخیص دهد تعداد دوچرخه‌سواران در یک تقاطع بیشتر است، چراغ سمت خودروها قرمز شده و چراغ دوچرخه‌سواران سبز می‌شود. این امر برای عابرین پیاده نیز صادق است.

مدیریت چراغ‌ های راهنمایی
مدیریت چراغ‌ های راهنمایی

در حال حاضر سیستم مورد بحث در سه تقاطع منچستر بزرگ نصب شده و انجام وظیفه می‌کند. آنطور که اعلام شده، TfGM می‌خواهد تا پایان سال آینده 20 تقاطع دیگر را به این سیستم مجهز کند.

مقامات محلی امیدوارند به لطف هوش مصنوعی و فارغ از نوع حمل و نقل، نه تنها جریان ترافیک بهتر شود، بلکه میزان آلایندگی خودروها نیز به دلیل توقف کمتر در پشت چراغ قرمز، کاهش پیدا کند.

گفتنی است سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی منچستر بزرگ، ضمن تحت نظر گرفتن تقاطع‌ها، به‌طور ناشناس به جمع‌آوری داده‌های عمومی نیز خواهد پرداخت. این داده‌ها برای پیش‌بینی جریان ترافیک و اینکه کدام چراغ زودتر سبز شود، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا