Mihanpostپیشنهاد سردبیررپرتاژ

چگونه حرفه ای دیوار رنگ کنید

آیا نیاز دارید که دیوارهای اتاقتان را رنگ بزنید؟ بارها شده که به یک دیوار خیره شده‌اید و حس کردید که وقت آن است که از یک لایه رنگ جدید بر روی آن استفاده کنید؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا مرحله به مرحله یاد بگیرید که چگونه می‌شود یک دیوار را رنگ زد.

هر نقاش ساختمان تهران یا شهرهای دیگر برای خودش روش هایی دارد. در این مقاله خبری از قیمت نقاشی ساختمان نیست بلکه اینجا با فوت و فنی آشنا می شویم که برای یک نقاشی ساختمان باکیفیت لازم است. برای اینکه از هزینه نقاشی ساختمان سر در بیاورید می توانید درخواست نقاشی ساختمان را در بازار خدمات سنجاق ثبت کنید.

چگونه حرفه ای دیوار رنگ کنید
چگونه حرفه ای دیوار رنگ کنید

قبل از شروع به کار:

یک لایه‌ رنگ می‌تواند فضای اتاق شما را به کلی تغییر دهد. حتی استفاده از یک لایه رنگ سفید، در روشن نشان دادن اتاق، نقش بسزایی دارد. اگر هنوز در انتخاب رنگ مردد هستید، از چند نمونه رنگ بر روی یک کاغذ سفید استفاده کنید و کاغذ را با نوار چسب به دیوار بچسبانید تا بتوانید تصمیم درستی در این زمینه بگیرید.

نکته: قبل از شروع به کار، روی وسایل اتاق یک کاور بکشید تا رنگی نشوند. این کار را بهتر است شب قبل انجام دهید تا پروسه را سریع‌تر آغاز کنید.

 

مواد و ابزار لازم:

  • رنگ مخصوص دیوار و سقف
  • نوار چسب رنگ‌زنی
  • پرایمر
  • مواد پرکننده مانند اسپری
  • قلم مو
  • غلطک نقاشی
  • سینی غلطک
  • سمباده
  • عینک محافظ
چگونه حرفه ای دیوار رنگ کنید
چگونه حرفه ای دیوار رنگ کنید

مراحل:

یک. برای اینکه به نتیجه‌ی مطلوب برسید، لازم است که سطح دیوار کاملا صاف و بدون برآمدگی و تو رفتگی باشد.

از یک فیلر برای پرکردن سوراخ‌ها و تو رفتگی‌ها استفاده کنید.

دو. اگر رنگ قبلی، رنگی براق بود؛ با استفاده از سمباده رنگ را از روی سطح بتراشید. با فشار اندک و حرکات دورانی، از سمباده استفاده کنید.

سه. از مواد تمیز کننده استفاده کنید تا هرگونه گرد و خاک و کثیفی از روی دیوار پاک شود و سطح برای رنگ کردن، آماده گردد. در این مرحله از عینک محافظ و سایر تجهیزات ایمنی استفاده کنید زیرا ممکن است این مواد، سمی باشند. با استفاده از اسفنج، مخلوط آب و ماده‌ی تمیزکننده را روی دیوار استفاده کنید.

چهار. بعد از این دیوار خشک شد، پریزهای برق و کلیدهای لامپ را با نوار چسب بپوشانید. هم چنین می‌توانید گوشه‌های دیوار را نیز نوار چسب بزنید تا کار در نهایت تمیزتر دربیاید.

چگونه حرفه ای دیوار رنگ کنید
چگونه حرفه ای دیوار رنگ کنید

پنج. حالا وقت رنگ زدن است! اگر روی یک رنگ تیره می‌خواهید یک رنگ دیگر بزنید، از پرایمر استفاده کنید. استفاده از رنگ خاکستری آن، راحت‌تر رنگ تیره را کاور می‌کند. قبل از شروع، با دقت و کامل رنگ را بهم بزنید. غلطک را به حالت M یا W بر روی دیوار بالا و پایین کنید و از قلم مو برای رنگ کردن گوشه‌ها و لبه‌ها استفاده کنید.

شش. اگر دیوار نیاز به یک لایه رنگ دیگر دارد، قبل از خشک شدن لایه قبل، باید انجام شود. اغلب دو لایه رنگ پیشنهاد می‌شود اما باز هم برای اطمینان خاطر، به دستورالعمل‌های موجود بر قوطی رنگ، مراجعه کنید.

هفت. با گذشت حدود چهار ساعت، باید رنگ خشک شده باشد و بتوان به آن دست زد. حالا زمان این است که چسب‌ها را با دقت بکنید و کاور روی وسایل را بردارید. قلم مو و غلطک خود را تمیز کنید و از دیوار رنگ شده، لذت ببرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا