Mihanpostپیشنهاد سردبیرماشين

رضوانی هرکول 6 در 6 بصورت رسمی معرفی شد + عکس

رضوانی هرکول 6 در 6 خودرویی خارق العاده است که حالا بصورت رسمی معرفی شده و ما در این مطلب از میهن پست به بررسی ویژگی های آن می پردازیم.

پس از انتشار تیزرهای مختلف سرانجام رضوانی هیولای جدید خود یعنی هرکول ۶×۶ را رسماً معرفی و آن‌را به‌عنوان خداوند همهٔ تراک‌ها توصیف کرده است. این خودرو بر اساس جیپ گلادیاتور ساخته شده و قسمت جلویی آن کاملاً مشابه رضوانی تانک است اما یک محور و یک قسمت بار ۲,۴۳۸ میلی‌متری به انتهای آن اضافه شده است. البته بخش عقبی هرکول طراحی منحصربه‌فردی دارد و باربند اسپرت با رنگ‌های مختلفی مثل برنزی هم برای آن در نظر گرفته شده است. نوار LED روی سقف و رینگ‌های سفارشی با لاستیک‌های ۳۷ اینچی آفرود هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی برجستهٔ این پیکاپ شش چرخ هستند.

هرچند نمای بیرونی هرکول بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما کابین آن چیزی بیشتر از یک جیپ بزک شده نیست. رضوانی پیکاپ شش چرخ خود را در اینجا به یک نمایشگر نُه اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آلپاین مجهز کرده که با اپل کارپلی سازگاری دارد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند پکیج چرمی ناپا را هم سفارش دهند که صندلی‌های چرمی پریمیوم و رو سقفی جیر را به همراه دارد.

رضوانی برای هرکول پیشرانه‌های مختلفی را ارائه کرده که از ۳.۶ لیتری V6 پنتااستار آشنا با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور و ۳ لیتری V6 اکودیزل با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور آغاز می‌شود. کسانی که به دنبال قدرت بیشتری هستند نیز می‌توانند موتور ۶.۴ لیتری V8 همی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت را انتخاب کنند؛ اما حتی اگر این هم کافی نباشد، رضوانی نسخه‌ای کاملاً ارتقاءیافته از موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دوج چلنجر دیمن را هم برای هرکول ارائه می‌کند.

این موتور به پیستون‌ها، میل‌سوپاپ و میل‌لنگ جدید مجهز شده و حجم آن به ۷ لیتر افزایش یافته است. به لطف این تغییرات، این موتور حالا بیش از ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. سه موتور اول با گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک قابل خریداری هستند اما موتور ۷ لیتری فقط با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود که از رم TRX گرفته شده است. صرف‌نظر از نوع موتور و گیربکس، همهٔ نسخه‌های هرکول به سیستم شش چرخ محرک مجهز هستند که از حالت‌های ۶×۲، ۶×۴ و ۶×۶ برخوردار است.

هرکول همچنین به سیستم تعلیق فاکس ریسینگ و اکسل‌های دانا ۶۰ هم مجهز شده است. برای این خودرو نسخهٔ نظامی هم ارائه می‌شود که از زره کولار، شیشه‌های ضدگلوله، تایرهای پنچررو، باک سوخت ترمیم شونده، محافظت از زیر بدنه در برابر انفجار، محافظت در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی، سیستم دید در شب، ماسک‌های گاز و جعبهٔ کمک‌های اولیه برخوردار است. همچنین سیستم تعلیق این نسخه هم تقویت شده است.

قیمت رضوانی هرکول از ۲۲۵ هزار دلار آغاز می‌شود و در نسخهٔ نظامی به ۳۲۵ هزار دلار افزایش میابد اما این قیمت‌ها متعلق به پیشرانه‌های پایه است و کسانی که خواهان موتور ۶.۴ لیتری ۵۰۰ اسبی هستند باید ۴۰ هزار دلار بیشتر پرداخت کنند. قیمت موتور ۷ لیتری سوپرشارژ هم ۲۴۹ هزار دلار اعلام شده که این یعنی قیمت کلی هرکول با این موتور ۱۳۰۰ اسبی به ۴۷۴ هزار دلار می‌رسد!

باهم در میهن پست تصاویری از رضوانی هرکول 6 در 6 را تماشا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا