گوناگون

مرثیه‌خوانی برای زاینده‌رود را کنار بگذارید

استاندار اصفهان گفت: چرا نظام مهندسی کل کشور و یا اصفهان در مورد پروژه‌های زاینده‌رود مثل گلاب و بهشت آباد وارد نشدند و اعلام موضع نکردند چرا نمی‌گویید موضوعات مطرح امروز در خصوص تونل گلاب از نظر فنی و مهندسی باطل است و چرا کمک نمی‌کنید؟!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، رسول زرگرپور امروز (چهارشنبه) در همایش تخصصی ممیزی و بازرسی انرژی و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر در ساختمان اظهارکرد: سال‌هاست هنگام تابستان با مشکل آب مواجه می‌شویم و و در زمستان با کمبود گاز و شروع می‌کنیم به توصیه برای صرفه جویی و دوباره توصیه‌های تکراری را در گوش مردم می‌خوانیم و مردم هم بدون توجه به آنها به مصرف خود ادامه می‌دهند، در حالی که کشور دارای ظرفیت بالای منابع انسانی، منابع معدنی و منابع طبیعی است و همگی دارای فکر و اندیشه هستند، پس مشکل از کجاست؟

وی افزود: مشکلات امروز در بخش انرژی کشور به این دلیل به وجود می‌آید که مردم را توجیه نکرده‌ایم و شرایط محدودیت و راهکارها را هیچ‌گاه پیش روی آنها نگذاشته‌ایم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: متاسفانه مسولان کشور به کاهش مصرف انرژی از طریق مردم باور ندارند چرا که اگر باور داشتند امروز توصیه‌های صرفه جویی به یک عادت برای مردم تبدیل نمی‌شد.

زرگرپور با بیان این‌که زاینده‌رود امروز نقل مجالس شده و همین موضوع نشان می‌دهد که کشور و اصفهان در خصوص انرژی در کجا قرار دارد، افزود: زاینده رود امروز نسبت به شرایط عادی 200 میلیون مترمکعب، در شرایط خشکسالی 600 میلیون مترمکعب و در شرایط مناسب یک میلیارد متر مکعب آب کم دارد.

وی تاکید کرد: مسولان اصفهان نباید بنشینند تا از تهران کسی برای زاینده‌رود با این وضعیتش تصمیم بگیرد و کار اصفهان را حل کند، بارها گفته‌ام مرثیه خوانی برای زاینده رود را کنار بگذارید، چراکه زاینده‌رود نیازمند برنامه، فکر، اجرا و پیگیری است، اما متاسفانه یک عده عادت کرده‌اند فقط مرثیه بخوانند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: 20 سال قبل زمانی که مباحث مربوط به مقررات ساختمانی مطرح بود یک دغدغه بزرگ با نام این‌که آیا این مباحث اجرایی می‌شود؟ مطرح گردید و امروز که سال 1393 است و 18 سال از قوانین ساختمانی می‌گذرد تازه می‌خواهیم به طور جدی وارد این موضوع شویم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا