گوناگون

جبارزاده: مردم از افراط و تفریط خسته شده‌اند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مردم ما در سال‌های گذشته از افراط و تفریط خسته شده‌اند و آن‌چه امروز در فضای سیاسی و اجتماعی کشور نیاز است فضای آرامش توام با عقلانیت و تدبیر است که همه ما موظف به تحقق آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در جمع فرمانداران استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی در شهرستان اسکو، با بیان این که مردم از مسئولان ضعیف خوششان نمی‌آید، افزود: فرمانداران موظفند بر اساس قانون و آموزه‌های دینی با قدرت در جهت حقوق مردم، سیاست‌های دولت، حاکمیت قانون و نظارت کامل بر همه دستگاه‌های زیرمجموعه عمل کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که وظیفه فرمانداران بازرسی و نظارت بر عملکرد سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی در شهرستان‌هاست، تاکید کرد: فرماندار باید به عنوان نماینده نظام اسلامی با قدرت حقوق مردم و دولت را در حوزه تحت مسئولیت خود مطالبه کند.

وی با اشاره به این که اعتدال ضرورتی انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: تمام مسائلی را که افراط و تفریط نتوانسته در مقابل آنها پاسخگو باشد با اعتدال و باز کردن افق‌های جدید می‌توان حل و فصل کرد.

جبارزاده افزود: گفتمان اعتدال در انتخابات 24 خرداد مورد تایید اکثریت مردم قرار گرفت و امروز دولت تدبیر و امید خود را ملزم به حرکت در مسیر این گفتمان می‌داند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که فرمانداران در صف اول توسعه کشور قرار دارند، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات عدیده‌ای که دولت با آن مواجه است مطمئنا امروز کار کردن در فرمانداری سخت‌تر از ادوار گذشته است.

وی با بیان این که گذشتگان ما این همه مشکل را یک جا نداشتند، گفت: امروز فرمانداران ما با بسته‌ای از مشکلات مختلف مواجه هستند که با لطف و عنایت الهی، برنامه‌ریزی دقیق و تدبیر می‌توان آنها را حل کرد.

جبارزاده پاک‌دستی در مدیریت، ایجاد امنیت، تنش‌زدایی و بهبود روابط بین‌الملل، قانون‌گرایی به معنای واقعی، شایسته‌سالاری و ایجاد رفاه عمومی را از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید عنوان و اظهار کرد: امروز کارگزاران این دولت ماموریت بسیار سنگینی دارند که باید با امکانات محدود آن را به سرانجام برسانند.

وی با بیان این که در 35 سال گذشته یاد گرفته‌ایم که در بحران‌ها استعداد انسان شکوفا می‌شود، افزود: نمونه بارز این امر، هشت سال دفاع مقدس بود که ما علی‌رغم محدودیت امکانات بهترین نتایج را گرفتیم، چرا که همه با نیت خالص و روحیه جهادی در میدان بودند و امروز هم این موضوع به عنوان شیوه مدیریتی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است.

جبارزاده با بیان این که مشکلات کنونی کشور سخت‌تر از مشکلات هشت سال جنگ نیست، گفت: امروز باید با قصد قربت و نیت خالص، روحیه ایثار و شهادت و مدیریت جهادی و تجربه هشت سال دفاع مقدس به مقابله با مشکلات برویم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت استفاده از خرد جمعی و مشورت صاحب‌نظران و دلسوزان انقلاب، پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام از سوی فرمانداران را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه ما وارث تعداد زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام هستیم که ارزش آنها در استان آذربایجان شرقی به 30 هزار میلیارد تومان می‌رسد و با توجه به محدودیت منابع دولت، اتمام آنها ده‌ها سال زمان نیاز دارد.

جبارزاده با تاکید بر این که تکیه بر بودجه دولتی راهگشای مشکلات نیست، گفت: بر این اساس از معاونت برنامه‌ریزی استانداری خواسته‌ایم که روش‌های جدیدی برای تامین منابع شناسایی کند و این روش در شهرستان‌های ما هم باید جاری باشد.

وی تقویت طرح‌های زیربنایی و حمایت از بخش خصوصی را از اولویت‌های دولت اعلام کرد و اظهار کرد: بخش خصوصی موتور محرکه اقتصاد کشور است و منابع و ظرفیت‌های این بخش کمتر از دولت نیست، لذا باید با ارتباط خوب با فعالان بخش خصوصی از توانمندی‌های آنان در جهت حل مشکلات استفاده کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نباید آمار دروغ به مردم بدهیم، گفت: آمار نشان‌دهنده وضعیت موجود است و نباید به بهانه آرام کردن ذهن مردم آمار غیرواقعی ارائه کنیم.

وی با بیان این که سفارش دولت، راستگو بودن با مردم است، افزود: متاسفانه در هشت سال گذشته به بهانه‌های مختلف آمار دروغ ارائه شد که اولین لطمه آن، سلب اعتماد مردم به دولتمردان بود و امروز یکی از وظایف ما بازگرداندن این اعتماد است.

جبارزاده همچنین فرمانداران را به تعامل با همه قوا در شهرستان‌ها مخصوصا روحانیت و ائمه جمعه توصیه کرد و گفت: فرمانداران باید محور وحدت بوده و در رفع اختلاف در شهرستان پیشقدم باشند، چرا که امروز اگر همه تفکرات را جمع کنیم شاید بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی از فرمانداران خواست اعتدال‌گرایی در رفتار، تکیه بر خرد جمعی در تصمیمات، واقع‌بینی، توجه به منافع ملی، رعایت حقوق شهروندی، تلاش برای ارتقاء کیفیت زندگی مردم، مبارزه با فساد اداری و رانت‌خواری و نفوذ افراد سودجو در بیت‌المال را سرلوحه خود قرار دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با تاکید بر اهمیت آموزش و تداوم دوره‌های آموزشی برای مدیران دولت، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که اولین دوره آموزشی فرمانداران در شهرستان زیبای اسکو برگزار می‌شود و امیدواریم برگزاری این دوره‌ها در شهرستان‌ها موجب تبادل تجربیات فرمانداران و توسعه مناطق شود.

به گزارش ایسنا، اولین دوره آموزشی فرمانداران استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی صبح امروز در شهرستان اسکو آغاز شد. در این دوره آموزشی که به مدت دو روز در اسکو برگزار می‌شود، کارشناسان سیاسی، امنیتی، انتخابات و منابع انسانی وزارت کشور به طرح مباحث مربوط به وظایف فرمانداران خواهند پرداخت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا