گوناگون

ظرفیت سواحل و دریا را نباید فدای منافع موقت کنیم

همایش کمیته راهبردی گردشگری دریایی منطقه 2 با حضور شهرستان‌های ساحلی استان گیلان رشت، بندرانزلی و آستانه‌اشرفیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه گیلان، حمیدرضا آذرپور در همایش کمیته راهبردی گردشگری دریایی منطقه 2 گفت: استان گیلان با داشتن 288 کیلومتر از سواحل کشور جایگاه خوبی در زمینه گردشگری دریایی دارد و وجود دریا این موهبت الهی سبب می‌شود که هر ساله شاهد حضور مسافران و گردشگرانی باشیم که به قصد دریا به این استان سفر می‌کنند.

وی افزود: در راستای توسعه و تحقق برنامه‌های کلان توسعه گردشگری دریایی با توجه به اهمیت پتانسیل موجود در این استان به منظور ایجاد اشتغال فقرزدایی، ارزآوری و توسعه صنعت گردشگری، دریانوردی و خطوط کشتیرانی مسافری امروز کمیته گردشگری دریایی را تشکیل داده‌ایم.

وی ادامه داد: از دریا برای مقاصد مختلفی برای گردشگری می‌توان بهره گرفت که مهمترین آنها جهت مقاصد پزشکی، ایجاد انواع تاسیسات، موسسات و ساخت شناور و صنایع ساحلی فراساحلی، غذاهای دریایی، ورزش های آبی و… است.

آذرپور، ساخت ‌و سازهای بدون مجوز و غیرقانونی در سواحل را از جمله مشکلات دانست و افزود: ما باید همه دست به دست هم دهیم و جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق ساحلی و گردشگری را بگیریم زیرا این ساخت ‌و سازهای بی‌رویه و غیرمجاز دسترسی مردم به ساحل را محدود کرده تا جایی که دولت تصمیم به تخریب بناهای غیرمجاز در استان‌های ساحلی گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 9 شهرستان ساحلی در استان گیلان وجود دارد گفت: با بهره‌گیری درست از ظرفیت‌های موجود هم می‌توان ایجاد اشتغال کرد و هم مشکلات موجود در سواحل را از میان برداشت تنها کافیست قانونی که در خصوص حریم دریا وجود دارد به درستی عمل شود.

معاون گردشگری گیلان متذکر شد: ما نباید ظرفیت سواحل و دریا را فدای منافع موقت بکنیم زیرا این موهبت الهی اگر به درستی و با برنامه‌ریزی مورد استفاده قرار نگیرد می‌تواند به یک تهدید جدی تبدیل شود.

در ادامه این جلسه هر یک از دستگاه‌های حاضر ضمن بررسی آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی توان و ظرفیت‌های دستگاه‌های خود را بیان کردند و در این راستا به بحث و بررسی پرداختند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا