Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرماشين

نگاهی دقیق به خودروی مرسدس ای ام جی CLA 45 S + عکس

مرسدس ای ام جی CLA 45 S خودروی جدید بنز است که حقیقتا ظاهر شگفت انگیزی دارد. در این مطلب نگاه دقیقی به این خودرو و تصاویرش خواهیم داشت. با ما همراه شوید.

مشخصات مرسدس-ای ام جی CLA 45 S پلاس

قیمت: 58045 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 415 اسب بخار/500 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
حداکثر سرعت: 269 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر

دستیابی به قدرت زیاد در سال 2020 آسان است. دو دهه پیش سوپر سدان پرچم‌دار مرسدس یعنی E55 AMG از پیشرانه 8 سیلندر 5.4 لیتری تنفس طبیعی برای دسترسی به قدرت 349 اسب بخار استفاده می‌کرد و به این ترتیب شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.4 ثانیه‌ای داشت؛ اما مرسدس-ای ام جی CLA 45 S کوپه که ما برای اولین بار پشت فرمانش نشسته‌ایم از نیروگاه 4 سیلندر 2 لیتری توربو استفاده کرده و قدرت 415 اسبی را تولید می‌کند؛ و به لطف گیربکس 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک، این خودرو 1.5 ثانیه زودتر از E55 به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اما آنچه AMG های قدیمی را تعریف می‌کند استایل، کاراکتر خاص و پرفورمنس قابل‌توجه در زمان خود بوده است. البته این پرفورمنس در جدیدترین محصول مرسدس نیز خودش را نشان می‌دهد. جدیدترین نسخه از CLA 45 بر پایه A 45 هاچبک شکل گرفته و شکل شناورتری نسبت به قبل پیدا کرده و خیلی شبیه CLS نیست.

خط سقف خمیده و خطوط نرم باعث تأکید بیشتر روی فرم کوپه‌ی خودرو شده و مدلی که مشابه می‌کنید از نوع پلاس است که دارای اسپلیترهای جلو و عقب گیراتر، اسپویلر عقب بزرگ‌تر و ورودی‌های متمایز می‌باشد. رینگ‌های 19 اینچی نیز باعث تمایز هرچه بیشتر این خودرو شده و پشت آن‌ها کالیپرهای ترمز با برند AMG خودنمایی می‌کنند.

همین خط سقف خمیده باعث شده اوضاع سرنشینان بخش عقب خودرو مناسب نباشد. وقتی از روی یک دست‌انداز بپرید شاید با برخورد سر خود به سقف مواجه شوید زیرا فضای سر این خودرو به اندازه‌ی A 45 استاندارد نیست. البته فضای پا به حد کافی وجود دارد.

شما در صندلی‌های جلو وضعیت بهتری خواهید داشت زیرا طراحی داشبورد CLA همچنان یکی از جذاب‌ترین‌ها در این کلاس بوده حتی اگر به اندازه برخی رقبا کاربری راحتی نداشته باشد. عملکردهای متنوع این خودرو در منوهای زیادی پنهان شده و به نظر می‌رسد برای خاموش کردن دستیار حفظ خودرو بین خطوط باید کارهای زیادی انجام دهید؛ اما صفحات نمایش CLA عملکرد خوبی داشته و برخی کنترل‌ها همچون کنترل‌های فیزیکی سیستم تهویه مطبوع مفید می‌باشند.

بهترین کار این است که وضعیت رانندگی را از کامفورت به اسپورت و یا اسپورت پلاس تغییر داده و سپس از یکی از دکمه‌های روی فرمان اقدام به انتخاب حالت دستی گیربکس دوکلاچه نموده و شاهد پرفورمنس CLA 45 S باشید که در حد و اندازه‌ی سدان های 8 سیلندر سال‌های نه چندان دور است.

این قدرت زیاد با تأخیر بسیار کم در توربو همراه شده است. وجود سیستم چهار چرخ محرک نیز به معنی عدم وجود ریسک اختلال در کشش خودرو بوده و با باز بودن سوپاپ‌های اگزوز، در هر تعویض دنده صدای جذابی را خواهید شنید. پدال شیفترها نیز عملکرد خوبی داشته و از طرف دیگر باید به قدرت توقف بالای این خودرو اشاره کنیم.

مهم‌تر اینکه CLA در پیچ‌ها نیز سرگرم کننده است. فرمان دقیق و پاسخگو بوده و چسبندگی زیادی در بخش جلوی خودرو حس می‌شود. وقتی در یک پیچ تند روی پدال گاز فشار دهید بخش عقب خودرو بیشتر از جلو بازی خواهد کرد. این خودرو در بسیاری از جنبه‌ها حس شبیه میتسوبیشی لنسر اوو قدیمی را دارد.

این عملکرد قابل‌توجه در پیچ‌ها با سواری روزمره مناسب همراه شده است. کیفیت سواری خودرو در حالت کامفورت سفت بوده اما کاملاً دور از ناهنجاری است. صندلی‌ها نیز شکل خوبی داشته و ورود صدا به کابین در کمترین حالت ممکن است.

جدیدترین نسل مرسدس -ای ام جی CLA 45 یک قدم بزرگ رو به جلو نسبت به نسل پیشین بوده و اگرچه این خودرو یک سوپرکار نیست اما پرفورمنس قابل‌توجهی داشت. یکی از نکات قابل تامل درباره این خودرو قیمت آن است که برای مدل S برابر با 52045 پوند بوده و مدل تست ‌شده پلاس 6 هزار پوند دیگر هم طلب می‌کند.

باهم در میهن پست تصاویری از مرسدس ای ام جی CLA 45 S را تماشا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا