Mihanpostپیشنهاد سردبیرماشين

مرسدس بنز ای اوو 2 190 EVO II حالا به 30 سالگی رسید + عکس

مرسدس بنز ای اوو 2 190 EVO II خودرویی کاملا با شخصیت و اصیل که حالا 30 ساله شده است. در این مطلب بیشتر با این خودرو آشنا خواهیم شد.

مرسدس بنز ای اوو 2 190 EVO II به عنوان یکی از جذاب ترین سدان های اسپرت تاریخ خودروسازی، چندی پیش ۳۰ ساله شد. مرسدس بنز به مناسبت تولد ۳۰ سالگی مدل نمادین ۱۹۰ EVO، ویدیویی از این خودرو برای هوادارن اش منتشر کرده تا به اهمیت این خودرو بپردازد. مدل قدرتمند ۱۹۰ ۲٫۵-۱۶ EVO نسخه شهری از خودروی مسابقه ای حاضر در رقابت های DTM به شمار می رفت که در تاریخ ۸ مارس سال ۱۹۹۰ در نمایشگاه ژنو رونمایی شد.

خودروی مورد بحث برمبنای مدل ۱۹۰E 2.3-16 که در سال ۱۹۸۴ معرفی شده بود تولید شد. تیراژ تولید ۱۹۰ EVO به ۵۰۲ دستگاه محدود شد و تمامی نمونه ها با رنگ تیره به دست مشتریان رسیدند. بدون شک یکی از خاص ترین بخش های مرسدس بنز ۱۹۰ EVO، قرارگیری باله عقب در کیت بدنه پهن آن بود.

باله عقب به منظور ایجاد نیروی داون فورس بیش تر در خودروی مسابقه ای DTM نصب شده بود و سپس روی مدل شهری نیز قرار گرفت. باله جلوی زیر سپر نیز در دو مرحله تنظیم می شد.

در مقایسه با مدل EVO I، EVO II به میزان ۲۱٫۲ کیلوگرم داون فورس بیش تر در جلو و ۵۷٫۱ داون فورس بیش تر در عقب تولید می کرد. محکم کاری شاسی و نصب رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی نیز از دیگر ویژگی های منحصر به فرد EVO II بود.

ویژگی های فنی

همانند بدنه جذاب، مرسدس بنز ۱۹۰ EVO II از یک پیشرانه هیجان انگیز نیز بهره می برد. پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر خطی خودرو در مدل شهری ۲۳۲ اسب بخار و در مدل مسابقه ای DTM 367 اسب بخار قدرت تولید می کرد. این پیشرانه برپایه پیشرانه سایر مدل های شهری مرسدس بنز ساخته شده بود.

پس از پیشرانه مذکور، که به صورت مستقیم توسط مرسدس بنز تولید شده بود، وظیفه ساخت سایر پیشرانه های مسابقه ای DTM به تیم “AMG” سپرده شد. مرسدس بنز از مدل مسابقه ای ۱۹۰ EVO II در تاریخ ۱۶ ژوئن ۱۹۹۰ در پیست نوربرگ رینگ رونمایی کرد.

دو ماه بعد، در تاریخ ۵ آگوست، مرسدس بنز اولین پیروزی خود در مسابقات DTM را با ۱۹۰ EVO به دست آورد. در سال ۱۹۹۱ عملکرد خوب تیم مرسدس بنز با رانندگی «کلاوس لودویگ» افسانه ای ادامه یافت. در سال ۱۹۹۲ تیم مرسدس بنز به اوج موفقیت رسید و توانست از ۲۴ مسابقه فصل، ۱۶ مسابقه را با ۱۹۰ EVO II فتح کند. در ویدیوی زیر می توانید شاهد آزمایش مرسدس بنز ۱۹۰ EVO II و C 350 e جدید باشید.

باهم در میهن پست تصاویری از مرسدس بنز ای اوو 2 190 EVO II را تماشا خواهیم کرد.

منبع: topgear

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا