Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

پاسخ دو فضانوردان به سوال ترس فضانوردان در فضا از چیست + ویدیو

شاید برای شما هم سوال باشد که ترس فضانوردان در فضا و یا بهتربگوییم در ایستگاه فضایی بین المللی بیشتر از چه موضوعی است ؟ برای پاسخ به این سوال لوکا پارمیتانو و اندرو مورگان فضانورد ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی به این پرسش پاسخ داده اند.

در این میان یک کاربر بنام علی از پارمیتانو و اندرو مورگان فضانورد ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی پرسیده است که بزرگترین و وحشتناک‌ترین ترسی که فضانوردان از فضا دارند، چیست؟

 ترس فضانوردان در فضا
ترس فضانوردان در فضا بیشتر از چیست ؟

اندرو مورگان، فضانورد ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی در پاسخ به ترس فضانوردان در فضا می‌گوید:

بدون شک زندگی در ایستگاه فضایی بین‌المللی خطرات زیادی دارد، ما برای برخی موارد اضطراری آموزش می‌بینیم و البته اینجا نگران حریق و جو سمی هستیم، اینجا مواد شیمیایی صنعتی فراوانی وجود دارد و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم همه این‌ها تحت کنترل ماست.

به گفته مورگان از آنجا که در ایستگاه فضایی در اتاقک‌های تحت فشار قرار گرفتیم، همیشه این احتمال وجود دارد که فشارزده شویم یا اینکه یک ریزشهاب بتواند اینجا حفره‌ای ایجاد کند. و تنظیم فشار اینجا به هم بریزد. اینها از جمله مواردی است که اغلب برای مواجه با آن آموزش می‌بینیم.

این فضانورد ناسا همچنین در خصوص پرسش ترس فضانوردان در فضا یادآور شده که:

اما به‌طور روزمره همیشه در مورد این چیزها فکر نمی‌کنیم یا نگران این موضوع نیستیم، چرا که می‌دانیم کارمان خطرناک است. بنابراین به تنها چیزی که فکر می‌کنیم این است که کارمان را صحیح و بدون نقص انجام دهیم تا آژانس فضایی و کشورمان و حتی خودمان را خجالت‌زده نکنیم.

گزارش‌های لوکا پارمیتانو و اندرو مورگان از فضا به پایا رسید. ماموریت آنها در ایستگاه فضایی بین‌المللی رو به پایان است و آنها به زودی به زمین بازخواهند گشت.

 

منبع : euronews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا