گوناگون

مروری بر چند خبر از استان گلستان

81135052 5645440

به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان ، افرادی که با استاندار ملاقات کردند، طی ماهها و روزهای گذشته به دفتر ارتباط مردمی استانداری مراجعه و وقت ملاقات دریافت کرده بودند.

ملاقات کنندگان پیرامون مسائلی از قبیل اشتغال ، مشکلات اقتصادی با استاندار گفتگو کردند و دکتر صادقلو جهت بررسی و اقدام لازم دستورات مقتضی را صادر کرد.

دریافت وقت ملاقات با استاندار به دو طریق امکان پذیر می باشد ؛ مراجعه حضوری به دفتر ارتباط مردمی استانداری و ورود به پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان به آدرس www.ostan.golestanportal.ir و پرکردن فرم مربوط به اخذ وقت ملاقات .

***

آیین شب شعر در زندان مرکزی گرگان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل زندانهای استان گلستان برگزار شد.

بمناسبت ولادت با سعادت بانوی دوعالم ، دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم شب شعر با اجرای موسیقی سنتی و حضور دکتر منتظری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمود امینی مدیرکل زندانهای استان، فرهاد سالاری رییس بنیاد تعاون زندانیان استان ،فردین گرگانی رییس اداره فرهنگی اداره کل و سایر مسوولین زندان و جمعی از مددجویان زندان گرگان برگزار شد.

ˈحمیدرضا پوریانیˈ مدیر زندان گرگان روز چهارشنبه در این زمینه گفت: ذر این جشن تعدادی از مددجویان شاعر ، اشعار خود را در مدح دخت نبی مکرم اسلام قرائت و سپس دکتر منتظری در خصوص صفات برجسته آن حضرت سخنرانی نمود.

وی افزود: در پایان با حضور چند نفر ازاساتید موسیقی سنتی استان چند قطعه تصنیف اجرا و و جوایزی نیز به تعدادی از مددجویان اهداء شد.

***

ˈعباس پوریانیˈ دادستان گرگان در دیدار با کارکنان دادسرای مرکز استان گلستان با تقدیر از تلاش همکاران در سال 1392، همگرایی و همدلی کارکنان این مرکز را از جمله عوامل مهمی دانست که موجبات خدمت رسانی مطلوب برای مردم استان را فراهم کرده است.

وی همچنین با مثبت ارزیابی نمودن فعالیت شعب تحقیق این مرکزاعلام کرد: سال1392 با 1587 پرونده مانده از قبل آغاز شد و طی این سال29044 پرونده نیز ثبت شده است.

به گفته وی، در سال گذشته 29365 پرونده در شعب تحقیق، مختومه شده است و تعداد پرونده های باقیمانده در سال جدید نیز 1266فقره است که در مجموع عملکرد دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان 321می باشد.

وی در ادامه ورودی پرونده های شعب اجرای احکام کیفری در سال92 را9863 مورد و تعداد خروجی آن را10097 پرونده بیان داشت که عملکرداین شعب درسال گذشته 234 شده است.

وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن عملکرد واحد سرپرستی دادسرای مرکز استان رتبه عملکرد این واحد در سال92 را 67 اعلام و افزود: ورودی پرونده های سرپرستی 234 مورد بوده و خروجی آن در سال گذشته 301 مورد به ثبت رسیده است.

دادستان مرکز استان گلستان، سلامت نفس را از جمله ویژگی های ضروری و مورد اشاره ای عنوان کرد که همه افراد جامعه بخصوص کارکنان دستگاه قضایی باید به این سلاح معنوی مجهز شوند زیرا این ویژگی می تواند جلوی بسیار از مفاسد اجتماعی و اقتصادی را بگیرد.

وی اضافه کرد : با توجه به رویکرد دستگاه قضایی به توسعه خدمات الکترونیکی و بکارگیری سیستم های نوین ارتباطی و ارزیابی فعالیت های شعب و دفاتر از طریق این سامانه ،کلیه کارکنان این دادسرا موظف هستند نسبت به ثبت سیستمی پرونده های قضایی در سامانه اتوماسیون اداری دقت نظر و توجه بیشتری در سال جدید داشته باشند.

در ادامه این دیدار مشکلات و مسائلی که از سوی کارکنان مطرح شد مورد بررسی قرار گرفت.

***

همزمان با هفته سلامت و با حضور الیاس هیوه چی فرماندار آق قلا و دلیجه بخشدار مرکزی ایستگاه خودمراقبتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در پارک کودک افتتاح شد.

در این ایستگاه علاوه بر بخش خود مراقبتی شبکه بهداشت و درمان ، ایستگاه مشاوره روانشناختی اداره بهزیستی شهرستان نیز دایر شده است.

***

بمناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) ، بزرگداشت مقام زن و ولادت امام خمینی(ره)، مراسم جشنی با حضور هنرمندان و کارکنان حوزه هنری استان گلستان برگزار شد.

معاون فرهنگی، هنری این مرکز روز چهارشنبه گفت: در این مراسم که با اجرای برنامه های هنری همراه بود از تعدادی از بانوان تقدیر شد.

ˈمحمود خواجه نژادˈ با اشاره به اینکه، حوزه هنری استان مشابه این مراسم را هرساله در سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) برگزار می کند، افزود: تقدیر و تشویق متولیان فرهنگی و هنرمندان و ارج نهادن به جایگاه بانوان و مقام زن د جامعه از مهمترین اهدافی است که می توان به آن اشاره کرد.

***

همزمان با روز زن، از بانوان شاغل در اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تجلیل شد.

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان در این آیین با بیان فرمایشی از رسول اسلام(ص) در مورد عظمت وجودی حضرت فاطمه (س) ،گفت: آنچه که رضایت الهی را در پی دارد الگو و اسوه قراردادن حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) در طول زندگی و شبیه نمودن رفتار و کردار ما با آن ذات مقدسه است.

ˈامراله عباسیˈ همچنین افزود: بانوان شاغل علاوه بر خدمت در حوزه اداری و رسیدگی به امور ارباب رجوع، در منزل نیز رسالت بزرگ مادری و تعلیم و تربیت فرزندان را بر عهده دارند که مسوولیت آنها را دو چندان می کند.

مهندس عباسی اظهار کرد: در جامعه امروز یک زن می تواند کارآفرین موفق، مدیر موفق و نقش یک جهادگر برای اجرایی کردن شعار سال جاری بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری را ایفاء کند.

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان به اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها نیز اشاره کرد و گفت: در اجرای این قانون ممکن است مشکلاتی در جامعه به ویژه در جامعه تعاون و کار استان به وجود بیاید که همکاران باید در جهت کاهش و رفع مشکلات تمام تلاش خود را به کار بندند و این کار با بالا بردن سطح آگاهی خود و جامعه میسر است.

در این مراسم با اهدا لوح سپاس و هدیه نقدی به بانوان، از آنها تجلیل شد.

***

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان به همراه رییس ستاد اقامه نماز استان ضمن حضور در نماز جماعت بنیاد مسکن، با حجت الاسلام والمسلمین قریشی قائم مقام نماینده ولی فقیه در این نهاد دیدار و گفتگو کردند.

***

بمناسب ولادت ریحانه نبی، یگانه دخت پیامبر اسلام (ص) ،حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن مراسمی با حضور مدیر عامل، معاونان و مدیران ستادی، مدیریت های شهرستانها و همکاران خانم شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان برگزار شد.

مهندس ˈقاسم شهابیˈ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در این آیین طی سخنانی از حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگوی کامل و بی بدیل برای تمامی انسان ها یاد نمود.

وی بااشاره به مقام والای حضرت فاطمه زهرا (س) و جایگاه زن دراسلام گفت: مطالعه و الگوگیری از روش زندگی بزرگان دین همچون حضرت فاطمه زهرا (س) ما را در انتخاب شیوه زندگی و ساختن جامعه ای سالم یاری می کند.

در ادامه این مراسم ˈمقصودلوˈ مشاور مدیرعامل در امور بانوان گزارشی از اهم اقدامات انجام شده و در دست اجرا را در حوزه بانوان ارائه کرد و از حمایت های مدیرعامل شرکت از برنامه های مربوط به بانوان قدردانی نمود.

همچنین در ادامه خانم ˈچاه کبوتریˈ کارشناس تغذیه مرکز بهداشت گلستان در سخنانی اهمیت تغذیه در خانواده و تاثیر آن بر بازدهی در محل کار را تبیین نمود.

در پایان این مراسم از بانوان شرکت با اهدای گل، لوح تقدیر و هدایایی نقدی تقدیر شد و نیز از جمعی بانوان یکی از خانه های سالمندان گرگان که در مراسم حضور داشتند، تجلیل شد.

***

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ˈهادی حسینخانیˈ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور روز دوشنبه از فعالیت مبلغه دبیرستان شاهد شهرستان گرگان بازدید کرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور به همراه حجت الاسلام والمسلمین ملکی مدیر حوزه علمیه گلستان با حضور در دبیرستان شاهد شهرستان گرگان از فعالیت مبلغه این دبیرستان قدردانی و از نمایشگاه عفاف و حجاب که در این مدرسه برپا شده بود، بازدید کردند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور ضمن ابراز رضایت از فعالیت های مبلغات مدارس امین، بر نقش آنان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان زینت زنان تاکید کرد.

601

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا