Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرماشين

مزدا سوپر خودرو مدل« MX-5»جدیدش را رونمایی کرد + عکس

به گزارش میهن پست – اگر به دنبال رودستر رؤیاهایتان هستید، مزدا میاتای جدید یا MX-5 پاسخ شما نیست. برخلاف انتظار حتی طراحی این خودروی روباز دونفره اسپرت، حتی در حد رندرهای اولیه و طراحی‌های متفرقه هم نیست. اما بیش از هر چیز می‌توان آن را یک میاتا دانست. میاتا همچنان حتی از دوردست هم قابل شناختن است. و حالا کاملاً امروزی هم به نظر می‌رسد.

مزدا MX-5
مزدا MX-5

مزدا MX-5 جدید با هیجان زیادی رونمایی شد. از مدت‌ها قبل انتظار برای معرفی نسل جدید اشتیاق زیادی را بین طرفداران این خودرو ایجاد کرده بود. در نهایت آن چیزی که به عنوان MX-5 معرفی و رونمایی شده، خودرویی مدرن‌تر و جذاب‌تر از قبل است.

مزدا MX-5
مزدا MX-5

می‌توان کیفیت بالاتر آن را حتی از تصاویر آن نیز احساس کرد. طراحی آن مردانه‌تر شده و خطوط تند و تیز و عضله‌های بیشتری در آن دیده می‌شوند. سبک رقیق‌شده کودو در اینجا هم مورد استفاده قرار گرفته و البته نمی‌توان آن را شبیه برادران بزرگ‌تر مزدا ۳ و ۶ دانست.

فرم کلی بدنه کاملاً یادآور نسل‌های پیشین میاتا است. حتی ممکن است برخی از شباهت‌ها به جگوار E تایپ کلاسیک را هم بتوانید تشخیص دهید. با این وجود، چراغ‌های کوچک آن پایین‌تر قرار گرفته‌اند و کاملاً اخمو و عصبانی‌اند. فرم هواکش بزرگ سپر از حالت تخم‌مرغی سائق فاصله گرفته اما زیاد هم اسپرت و خاص نیست.

مزدا MX-5
مزدا MX-5

چراغ‌های عقب فرمی جدید دارند و به چشم‌های خرگوش تشبیه شده‌اند. در مجموع این طراحی، بدون افتادن در مسیر افراط، تکامل طراحی‌های قبلی به شمار می‌رود و با تغییر چهره خندان و بامزه قبلی به تهاجمی‌تر و امروزی‌تر، همچنان می‌تواند یک رودستر پرطرفدار باقی بماند.

نسل چهارم مزدا میاتا، رویکرد مدرن‌تری در داخل کابین را در پیش گرفته است. فرم داشبورد شباهت زیادی به مدل‌های مزدا ۲ جدید دارد. دریچه‌های هواکش‌ها به صورت دایره‌ای و استفاده از حداقل پیچیدگی ممکن، در کنار رنگ‌آمیزی تیره و کلاسیک روکش داشبورد و صندلی‌ها، از ویژگی‌های این بخش می‌باشند.

مزدا MX-5
مزدا MX-5

مزدا MX-5 به نمایش در آمده از چرخ‌های آلیاژی تیره رنگ ۱۶ اینچی در کنار آینه‌های جانبی و ستون سقف مشکی رنگ بهره می‌برد. استفاده از آلومینیوم و مواد کامپوزیت باعث کاهش وزن خودرو شده‌اند. هدف مزدا کاهش ۹۰ کیلویی وزن بوده تا در نهایت وزن خودرو به حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم بالغ گردد.

مزدا MX-5
مزدا MX-5

طول خودرو هنوز کوتاه به نظر می‌رسد و زیر چهار متر (۳۹۱۵ میلی‌متر) است. عرض میاتای جدید، ۱٫۷۳ و ارتفاع آن ۱٫۲۳ متر و فاصله بین دو محور آن ۲٫۳۱ متر می‌باشد. این ابعاد نشان از کوتاه‌تر شدن و عریض‌تر شدن نسبت به نسل قبلی دارند.

مزدا MX-5
مزدا MX-5

طبق معمول برای بخش فنی هم از تکنولوژی اسکای اکتیو بهره گرفته شده است. در حال حاضر دو نوع موتور بنزینی در دسترس می‌باشند.

مزدا MX-5
مزدا MX-5

یکی موتور ۱٫۵ لیتری با تزریق مستقیم سوخت که حدوداً ۱۴۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و دیگری موتور ۲ لیتری که توان آن ۲۰۰ اسب بخار می‌باشد.

مزدا MX-5
مزدا MX-5

البته هنوز ارقام دقیق فنی این خودرو اعلام نشده‌اند. در ابتدا تنها یک گیربکس پنج سرعته دستی در دسترس است و سپس می‌توان سراغ از یک گیربکس شش سرعته دستی و یا احیاناً اتوماتیک گرفت.

مزدا MX-5
مزدا MX-5

نیروی تولیدی به محور و دیفرانسیل عقب منتقل می‌شود و یک فرمان با نیروی الکتریکی هم سواری آرام و راحت‌تری را رقم می‌زند.

مزدا MX-5
مزدا MX-5

وزن سبک‌تر، نیروی بیشتر، نسبت تقسیم وزن بهینه ۵۰/۵۰ روی محورها و سیستم تعلیق اصلاح شده، می‌توانند لذت سواری بیشتری را ایجاد نمایند.

مزدا MX-5
مزدا MX-5

مزدا می‌تواند با مدل جدید MX-5 به مصاف رقبایی چون BMW Z4، پورشه باکستر و مرسدس بنز SLK برود. نسل جدید مزدا MX-5 برای سال ۲۰۱۶ تدارک دیده شده است و احتمالا از نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میتوان منتظر ورود آن به بازار بود.

منبع:motoring     ترجمه:pedal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا