گوناگون

مشارکت خیرین بهزیستی قروه 118 درصد رشد داشته است

81232973 5815464

به گزارش ایرنا، حسین رسولی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای مشارکت های مردمی بهزیستی قروه افزود: خیرین قروه ای سال گذشته سه میلیارد و 900 میلیون ریال شامل دو میلیارد و 100 میلیون ریال کمک نقدی، یک میلیارد و 600 میلیون ریال کمک غیر نقدی و 200 میلیون ریال به صورت خدمات به منظور اجرای برنامه های حمایتی به بهزیستی کمک کردند.

وی با بیان اینکه اکنون هزار و 924 خانوار در دو بخش مستمری بگیر توانبخشی و حوزه اجتماعی از خدمات این نهاد استفاده می کنند، افزود: بهزیستی قروه به هزار و 208 نفر به صورت مستمر و 716 نفر دیگر به صورت غیرمستمر، خدمات ارائه می کند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قروه به برنامه های هفته بهزیستی اشاره کرد و افزود: سرکشی از 20 خانواده نیازمند و معلول، بازدید از مراکز نگهداری معلولین، طرح ایتام و اکرام، طرح بیمه آتی کودکان بی سرپرست، تهیه جهیزیه و لوازم بهداشتی از جمله این طرح ها است.

رسولی گفت: سازمان بهزیستی در حوزه های امور اجتماعی، توانبخشی معلولین و پیشگیری گروه های تحت پوشش به صورت مستمر و غیر مستمر خدمات ارائه می دهد.

وی افزود: گروه های هدف سازمان بهزیستی آسیب دیدگان اجتماعی، معلولین، زنان سرپرست خانوار، ایتام، زنان بی سرپرست و بد سرپرست است که داری وضعیت خاصی هستند و از لحاظ اقتصادی و معیشتی جزء اقشار درآمد پایین جامعه هستند.

رئیس انجمن معلولین شهرستان قروه هم در این نشست گفت: حفظ کرامت انسانی باید در نگاه جامعه به معلولین دید شود.

حسین زاده تلاش انجمن معلولین را تغییر دیدگاه های مردم نسبت به معلولین عنوان کرد و افزود: باید توانمندی های معلولین را به جامعه نشان داد.

وی با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد از جنس مردم هستند و مردم اعتماد بیشتری به این سازمان ها می شود افزود: انجمن حمایت از معلولان قروه 800 عضو دارد.

وی به احداث سرای سالمندان خیریه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در شهرستان قروه حدود 11 هزار سالمند وجود دارد که از این تعداد شش هزار و 400 نفر در روستاها و در مکان هایی که قابل زندگی نیستند به سر می برند.

رییس انجمن معلولین شهرستان قروه افزود: شهرستان قروه نیاز به سرای سالمندان خیریه دارد کسانی که از نظر بنیه مالی ضعیف هستند و از طرفی کسی را ندارند که از آن ها مواظبت کنند.

وی فرهنگسازی از طریق روحانیت، صدا و سیما، سازمان های مردم نهاد و دولتی نسبت به معلولین را تاثیر گذار عنوان کرد.

یکی از اعضای انجمن معلولین شهرستان قروه هم در این نشست گفت: فرهنگ جامعه در برخورد با معلولین باید از طریق آموزش و پرورش، صدا و سیما و روحانیت به جامعه منتقل شود.

ابوذر سمیعی افزود: کار کردن در فرهنگ جامعه و تغییر فرهنگ یکی از اهداف بزرگ سازمان بهزیستی و انجمن معلولین است و یکی از کمک های خیرین هم باید در این راستا باشد.

7345/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا