گوناگون

مشتاقي: از قهر کردن‌هاي بنا کلافه شده ايم

 بهرام مشتاقي اظهار داشت: تيم حاضر در مسابقه هاي کشتي فرنگي قهرماني آسيا در قزاقستان، مورد تاييد شوراي فني کشتي فرنگي بود و تعدادي از کشتي گيران اين تيم براي اولين مرتبه در چنين مسابقاتي شرکت مي کردند و هدف اصلي پشتوانه سازي براي تيم ملي بود و نه کسب مقام و مدال.

به گزارش ايرنا، مشتاقي که از شانه خالي کردن «محمد بنا» از مسووليت سرمربيگري تيم ملي کشتي فرنگي ايران بسيار ناراحت و عصباني بود، اظهار کرد: عنوان سومي آسيا مثل اينکه به مذاق «محمد بنا» خوش نيامده بود، هر چند هم تعدادي از ملي پوشان کشتي فرنگي که انتظار زيادي از آنان مي رفت، در اين رقابت ها خوب ظاهر نشدند اما شوراي فني اعتقاد داشت که به اين تيم بايد زمان داد و به دليل در پيش بودن مسابقه هاي جام جهاني کشتي فرنگي در تهران نبايد انتقاد کنيم.

مشتاقي ادامه داد: اما زماني که تيم به تهران رسيد، بدون اينکه اتفاق خاصي افتاده باشد، بنا سرمربي تيم ملي شروع به بازگو کردن برخي مسايل کرد و در اردوي تيم ملي هم حاضر نشد و فرنگي کاران هم در اقدامي عجولانه اردو را ترک کردند که از آنان خواسته ايم فردا (شنبه) به اردوي تيم ملي بيايند و در صورتي که بازنگردند، شوراي فني در مورد آنان تصميم گيري مي کند.

مربي اسبق تيم ملي کشتي فرنگي ايران با اشاره به اينکه 13 روز ديگر رقابت هاي جام جهاني کشتي فرنگي سال 2014 در تهران آغاز مي شود، گفت: 9 تيم خارجي قرار است به تهران بيايند و کار شايسته اي نيست در آستانه اين رقابت ها سرمربي و سردار تيم ملي کشتي فرنگي ايران، اين تيم را رها کند و اين کار به دور از جوانمردي است.

عضو شوراي فني تيم هاي ملي کشتي فرنگي بيان داشت: مردي و مردانگي و دلاوري هاي جهان پهلوان تختي و پورياي ولي کجا رفته است که ما از آن دم مي زنيم. به نظر من کميته انضباطي فدراسيون کشتي بايد در اين زمينه تصميم گيري کند.

وي ادامه داد: اردوهاي تيم ملي از شش ماه گذشته با حضور محمد بنا بدون هيچ کم و کاستي برگزار شده و «رسول خادم» پس از انتخاب خود به عنوان رييس فدراسيون کشتي با چنگ و دندان پول تهيه کرده و نگذاشته تا به ملي پوشان فشاري وارد شود.

مشتاقي با اشاره به هزينه 150 ميليون توماني اردوهاي تيم ملي کشتي فرنگي ايران در طول يک ماه گفت: اين درست نيست که بعد از شش ماه برگزاري اردو و صرف هزينه هاي بسيار زياد، کادر فني و ملي پوشان کشتي فرنگي، اردوي تيم ملي را رها کنند و اين در حالي است که کادر فني و اعضاي تيم ملي حقوق هاي خود را به صورت مرتب دريافت مي کردند.

وي با اشاره به مشکلات اردوهاي تيم ملي کشتي فرنگي در سال گذشته گفت: اردوهاي تيم هاي ملي کشتي فرنگي و آزاد ايران براي شرکت در پيکارهاي کشتي قهرماني سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان به اردوي عدس پلو معروف شده بود اما ملي پوشان کشتي با همان اردوها در مسابقه هاي جهاني مجارستان شرکت کردند، در حاليکه «محمد بنا» هم در کار نبود!

جلسه فوق العاده شوراي فني تيم هاي ملي کشتي فرنگي، صبح امروز (جمعه) در محل خانه کشتي تهران برگزار شد و در مورد مسايل پيش آمده در اردوي تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان تصميماتي اتخاذ شد.

پيکارهاي جام جهاني کشتي فرنگي در روزهاي 25 و 26 ارديبهشت ماه در سالن ورزشي شهداي هفتم تير تهران برگزار خواهد شد.

محمد بنا که بعد از بازگشت تيم ملي کشتي فرنگي ايران از مسابقه هاي کشتي قهرماني سال 2014 بزرگسالان آسيا در قزاقستان از حضور در اردوي تيم ملي خودداري کرده بود، تاکنون حاضر به بازگشت به اين اردو نشده است.

ممد بنا که پس از يک سال و نيم کناره گيري از تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان ايران، بار ديگر آذر ماه سال 92 به عنوان سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان انتخاب شد، تيم ملي دگرگون شده کشورمان را در يک دوره مسابقه هاي رسمي (قهرماني آسيا در قزاقستان) با کسب يک مدال طلا، يک نقره، 3 برنز و 53 امتياز پس از تيم هاي قزاقستان و قرقيزستان به جايگاه سوم رساند.

مقام سومي تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان که با کشتي گيران جوان و نفرات غير اصلي البته به جز سعيد عبد ولي در وزن 75 کيلوگرم در مسابقه هاي آسيايي قزاقستان شرکت کرده بود، با انتقاداتي روبرو شد.

محمد بنا در بازگشت از قزاقستان به خبرنگاران گفته بود، همه کساني که کارشناس کشتي هستند، مي دانند که هر فردي غير از ما بود، با اين تيم يک مدال برنز هم در آسيا نمي گرفت. هنوز شرايط من براي ادامه کار مشخص نيست.

وي اظهار کرد: اگر قرار باشد من براي پيکارهاي جام جهاني باشم، بايد ترکيب تيم ملي را خودم انتخاب کنم و کسي در کارم دخالت نکند. اگر اين چنين نباشد، بهتر است فرد ديگري سرمربي شود.

البته وضعيت من براي بعد از جام جهاني هم مشخص نيست.

اکنون شرايط براي من ايده آل نيست.

بعد از ترک اردو توسط محمد بنا، براساس اطلاع يک منبع موثق، اکثر قريب به اتفاق اعضاي تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان ايران هم اردوي تيم ملي را ترک کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا