گوناگون

اصفهانيان: انتظار داريم دستمزد داوران افزايش يابد

 فريدون اصفهانيان در مورد انتخاب داور برتر فصل گذشته، گفت: فصل فوتبال روز گذشته تمام شده و بايد در اين مورد امتيازهاي داوران را بررسي کنيم و به جمع‌بندي برسيم.

رئيس کميته داوران فدراسيون فوتبال در مورد جوانگرايي در داوري که در آسيا به مشکل خورد، گفت: قرار نيست که هميشه عده‌اي خاص نام‌شان در فهرست داوران بين المللي قرار داشته باشد. داوري که نامش در فهرست اليت قرار مي‌گيرد بايد حداکثر در مدت 4 سال بتواند خودش را نشان بدهد و بتواند بازي‌هاي مهمي را در آسيا سوت بزند. ما در بازي‌هاي داخلي هم جوانگرايي کرده‌ايم. پيش از اين يک عده خاص بازي‌هاي دو تيم استقلال و پرسپوليس را سوت مي‌زدند اما در فصل گذشته داوران جواني ديدارهاي اين دو تيم را قضاوت کرده‌اند. ما چندين داور به ليگ برتر معرفي کرد‌ه‌ايم.

به گزارش فارس، اصفهانيان در مورد اينکه انتظار دارد دستمزد داوران در فصل آينده چقدر افزايش پيدا کند، گفت: با توجه به امضا قرارداد مناسب تبليغات محيطي که سازمان ليگ امضا کرده انتظار داريم که سطح دستمزد داوران هم افزايش پيدا کند. شما ببينيد که داوران براي قضاوت در ليگ برتر بايد از نظر آمادگي جسماني در سطح خوبي قرار داشته باشد.  داور هزينه‌هاي فيزيوتراپي، دکتر تغذيه، روانشناس و…  دارد. بنابراين بايد دستمزدي به او بدهيم که با فراغ بال قضاوت کنند.

وي ادامه داد: در حال حاضر داوران براي يک بازي ليگ برتري 650 هزار تومان دريافتي دارند که 10 درصد از آن هم ماليات مي‌دهند. اگر بر فرض داور براي هر مسابقه هم يک ميليون تومان دستمزد بگيرد در طول فصل اگر 20 بازي را قضاوت کند در يک فصل 20 ميليون تومان دستمزد مي‌‌گيرد که با اين پول چه کاري بايد انجام بدهد؟ من نمي‌گويم که چقدر دستمزد براي داوران تعيين شود، بلکه هيات رئيسه فدراسيون در اين مورد بايد تصميم‌گيري کند.

اصفهانيان با اشاره به برخي انتقادها از کميته داوران در مورد کمک نکردن به داوران مصدوم گفت: قرار نيست هر اقدامي که کميته داوران مي‌کند در بوق و کرنا کند. بسياري از تصميم‌ها را رسانه‌اي نمي‌کنيم . مثلا ما در هيات رئيسه مصوب کرديم که به دو داوري که عمل جراحي کرده‌اند کمک مالي شود اما اين مسايل را در رسانه‌ها نمي‌گوييم بهتر است که در اين مورد برخي دوستان بدون اطلاع صحبت نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا