گوناگون

مشکل کمبود مدرسه در بیرجند پیگیری شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمبود مدرسه در مرکز استان یکی از مشکلات موجود در بیرجند است، گفت: حل این مشکل باید با همکاری مسئولان و خیرین به ویژه در مناطقی که مسکن مهر احداث شده است، پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدمحمد باقر عبادی در جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه تلاش در راستای رفع مشکلات استان خدمت به پیشرفت استان است، گفت: بیرجند به عنوان مرکز استان به سایر شهرستان‌ها به ویژه در مواقع اضطراری و وقوع حوادث غیرمترقبه خدمات می‌دهد.

وی توجه به مشکلات شهرک صنعتی بیرجند را یکی دیگر از مسائل و مشکلات بیرجند دانست و افزود: برخی از واحدهای شهرک صنعتی بیرجند تعطیل شده که این خود به اقتصاد استان ضربه می‌زند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: اگر مسئولان شهرستان و بانک‌ها با صاحبان صنایع جلسه مشترکی داشته باشند تا با تبادل نظر، بتوانند به راه حل جامعی در مقوله مشکلات شهرک صنعتی برسند بسیاری از موانع تولید برطرف می‌شود.

عبادی پیگیری تصمیمات گرفته شده در سفر معاون رییس‌جمهور به خراسان‌جنوبی و پیگیری مشکلات مسکن‌مهر بیرجند را از دیگر مواردی دانست که مسئولان شهرستان باید به آن توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه روستاهای حاشیه جاده بیرجند زاهدان آماده بهره‌برداری از نعمت گاز هستند، افزود: باید تلاش شود در زمستان امسال گازرسانی به این روستاها انجام شود.

غلامحسین فرزین، نماینده مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز از سال 80 در بیرجند شروع به فعالیت کرده و تاکنون 835 مدرسه در استان احداث کرده است.

وی از احداث 280 مدرسه یاوری خبر داد و افزود: مجموع مبلغ اختصاص یافته برای احداث مدارس 68 میلیارد تومان است.

نماینده مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور سه مدرسه با هزینه‌ای که حجاج به‌جای ولیمه خویش برای این امر اختصاص داده بودند احداث شد که نشان از فرهنگ بالای مردم خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا