گوناگون

مطالعات اجرای منوریل در گرگان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر گرزین پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و با اولویت محور ناهارخوران به میدان شهیدقندهاری تعریف شده است.

این عضو شورای شهر گرگان برخورداري از يك شبكه حمل و نقل روان را حق مردم، تكليف حكومت و يك ضرورت براي رسيدن به توسعه پايدار معرفی و خاطر نشان کرد: دستيابي به اين اهداف جز با مديريت واحد ترافيكي و تشويق مردم به استفاده از حمل و نقل همگاني و ارايه خدمات الكترونيكي ميسر نخواهد شد.

رئیس شورای شهر گرگان در ادامه ترویج برنامه ها و فضاهای فرهنگی در سطح شهر را یک ضرورت شهری دانست و از شهرداری خواست سازمان فرهنگی ورزشی را برای ورود جدی به مباحث فرهنگی و برنامه ریزی برای فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری رهنمود نماید.

گرزین با تاکید بر اینکه سال 93 به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است و باید در این خصوص مدل های فرهنگی اجرا شود، مناسبت های هفته از جمله سالروز فتح خرمشهر و عید مبعث را نیز گرامی داشت

رئیس شورای شهر گرگان از ارایه لیست برنامه ها و پروژه های کلان شهری به عنوان برنامه چهارساله راهبردی برای بررسی و تصویب به شورای شهر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی راهبردی برای اجرای پروژه های مهم و ضروری شهری می تواند گام موثری در توسعه شهری داشته باشد، افزود: از 28 برنامه کلان اعلام شده توسط شهرداری 12 مورد پروژه های پیشنهادی در حوزه بهبود عبور و مرور و حمل و نقل شهری است.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد 16 مورد پروژه های کلان و فراناحیه ای با چشم انداز 4 ساله است که شامل مواردی چون اجرای منوریل، پارک ملی، تله کابین، شهربازی، هایپرمارکت، مجموعه تجاری و خدماتی، تجاری و مسکونی، هتل و … می باشد.

گرزین پیشنهاد شهرداری برای اجرای تقاطع های همسطح و غیرهمسطح در محورهای مختلف شهر را از جمله برنامه های شهرداری در بخش بهبود عبور و مررو شهری اعلام کرد.

رئیس شورای شهر گرگان با بیان اینکه برنامه های پیشنهادی شهرداری در حال حاضر در دست بررسی و مطالعه اعضای شورای شهر می باشد، اظهار داشت: با قاطعیت از برنامه های راهبردی شهرداری که منجر به توسعه شهری و افزایش رفاه شهروندان خواهد شد، دفاع خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا