Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

معلق کردن اشیا در هوا توسط محققان دانشگاه شیکاگو

جادوی هیجان انگیز و جالب معلق کردن اشیا در هوا که معمولا با ایجاد یک میدان مغناطیسی قوی انجام می شد . این بار به کمک محققان دانشگاه شیکاگو با روشی جدید امکا پذیر شده . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

معلق کردن اشیا در هوا به لطف تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته است به روش های زیادی قابل اجرا می باشد ولی هر یک از این تکنیک ها دارای محدودیت هایی هستند  . بطور مثال  با استفاده از حسابرسی های کوانتومی تنها می توان ذرات ریز را در هوا معلق نگه داشت و این مورد در تولید دارو های با کیفیت کاربرد دارد . اما  در تحقیقاتی که به تازگی توسط گروه چنگ چین از دانشگاه شیکاگو انجام شده  با استفاده از اختلاف دما نیز می توان هر وسیله ای را در هوا به حالت معلق در آورد.

در این روش می توان  ذرات یخ ،  توپ های سرامیکی ، دانه گیاهان ، پرز های پارچه و حتی پلاستیک یا شیشه و دیگر مواد را به مدتی بیشتر از چند دقیقه و نهایتا تا یک ساعت در هوا معلق نگه داشت.

تکنیک  معلق کردن اشیا در هوا  با استفاده از ترموفورسیس انجام می شود که در آن وضعیت دمایی ذرات مختلف دستکاری خوهد شد. به این صورت که اشیا در خلا بین دو سطح قرار داده می شوند . سطح زیرین از جنس مس با دمای اتاق و سطح بالایی حاوی نیتروژن مایع با دمای ۱۸۴- درجه سانتی گراد خواهد بود .زمانی که گرمای سطح زیرین به سمت بالا حرکت کند و ذرات نیز همراه آن به سمت بالا بروند ، ذرات در هوا معلق خواهند شد .

محقق ارشد فرانکی فانگ در مورد پروژه معلق کردن اشیا در هوا می گوید :

اختلاف دما باعث ایجاد نوعی نیرو خواهد شد  که با جاذبه زمین متوازن است همین تکنیک باعث معلق شدن ذرات در هوا می شود.

منبع : newatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا