Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرماشين

ماشین تمام الکتریکی SRT05e محصولی مدرن از شرکت اسپارک

روز گذشته در مسابقات فرمول E از جدیدترین ماشین تمام الکتریکی دنیا رونمایی شد . در این مسابقات فقط ماشین های کلاس E یا همان FIA Formula E حضور دارند .کلاس E به ماشین هایی گفته می شوند که سوخت آن ها تماما از برق است و تنها از برق به عنوان نیروی محرکه استفاده می کنند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ماشین تمام الکتریکی SRT05e تازه ترین محصول شرکت Spark Racing Technology است که توانسته تصورات و ایده های قبلی که از ماشین های الکتریکی وجود داشته را متحول کند .

ماشین های الکتریکی معمولا کم توان ، آرام و کوچک طراحی می شوند اما مدل جدیدی که توسط اسپارک رونمایی شده مرز های سرعت و توانایی در طی مسافت را جابچا کرده است .  ماشین تمام الکتریکی SRT05e در مدت زمان کوتاهی موفق شده نظر نام آوران مسابقات سرعت همچون مرسدس بنز ، BMW و فارادی را به خو جلب کند .

این ماشین الکتریکی با ویژگی های منحصر بفرد می تواند در جاده ها گوی سبقت را از ماشین های بنزینی بگیرد . نام این خودروی جدید SRT05e بوده و از محصولات شرکت اسپارک می باشد. اولین بار مدل ۰۱ از این خودرو توسط شرکت فرانسوی رنو ساخته شده بود که در مسابقات فرمول E شرکت کرد ولی به دلیل اتمام برق باطری اش در میانه مسابقه مجبور به تعویض خودرو شدند.

اما در حال حاضر خودروی نسل پنجم توانسته با ارتقای حداکثری شارژ باطری ، همان مسیر مسابقات فرمول E را تا انتها با یک بار شارژ به پایان برساند . افزایش توان موتور ، افزایش بهره‌ وری آئرودینامیک و کاهش وزن مواردی هستند که این خودرو را به یک سوپر ماشین الکتریکی تبدیل می کند .

سال های زیادی از برگزاری مسابقات خودرو های الکتریکی نمی گذرد اما این مسابقات در سال های اخیر توجه بسیاری از خودرو سازان مطرح را به خود جلب کرده به گونه ای که حاضر هستند روی این خودروها سرمایه گذاری کنند .

منبع : hypebeast

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا