Mihanpostپیشنهاد سردبیر

هشتمین فرود موفق موشک فالکون ۹ Falcon توسط اسپیس ایکس + عکس

هشتمین فرود موفق موشک فالکون ۹ Falcon توسط اسپیس ایکس در حالی با موفقیت انجام شد که فالکون ۹ اسپیس ایکس برای هشتمین بار از ۱۴ پرتاب این موشک ، موفق به فرود شده است که البته آخرین فرود آن، روی زمین بود و از این‌رو آخرین پرتاب و فرود فالکون ۹ را باید سومین باری خواند که این راکت روی خشکی فرود آمده است. بر اساس آمارهای ارائه‌شده، این فرود برای اولین بار در طول روز انجام شده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

موشک فالکون ۹ Falcon اسپیس ایکس دقیقا در ساعت ۹:۳۹ دقیقه به وقت محلی با همراه داشتن کپسول دراگون که حاوی بار ۲/۵ تنی مخصوص برای ایستگاه بین‌المللی فضایی که شامل غذا ، پوشاک و لوازم آزمایشگاهی مورد نیاز فضانوردان در ایستگاه بین‌المللی فضایی بوده ، به فضا پرتاپ شد.

اطلاعات ارائه‌ شده در خصوص ماموریت فالکون ۹ نشان می دهد که در زمان پرتاب ، هوا ابری بوده اما شرایط آب و هوایی در اطراف سکوی پرتاپ موشک خللی در فرایند پرتاب فالکون ۹ ایجاد نکرده است.

اسپیس ایکس موشک فالکون ۹ Falcon  خود را از سکوی پرتاب ۳۹A مرکز فضایی کندی به فضا پرتاب کرد که از این‌رو این پرتاب را به یک مأموریت خاطره‌انگیز تبدیل کرده است؛ چراکه سکوی پرتاب ۳۹A همان سکویی است که موشک آپولو ۱۱ در سال ۱۹۶۹ برای ارسال انسان به کره‌ی ماه مورد استفاده قرار گرفت. این برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ پس از پرتاب شاتل به فضا است که از این سکو برای مأموریت فضای دیگری استفاده می‌شود.

در این میان ۲/۵ دقیقه پس از پرتاب موشک فالکون ۹ Falcon  ، بدنه‌ی اصلی موشک فالکون ۹ جدا شد و راه زمین را در پیش گرفت تا در ایستگاه کیپ کاناورال فرود آید، حال آنکه مرحله‌ی دوم موشک ، وظیفه‌ی حمل کپسول دراگون را به سمت ایستگاه بین‌المللی فضایی بر عهده داشت.

موشک فالکون ۹ Falcon  پس از هشت دقیقه از پرتاب با موفقیت در ایستگاه کیپ کاناورال فرود آمد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، در حال حاضر کپسول دراگون پنل‌های خورشیدی خود را باز کرده و در حال گردش به دور زمین است تا پس از گذشت چند روز و نزدیک‌تر شدن به ایستگاه بین‌المللی فضایی، محموله‌ی خود را به این ایستگاه انتقال دهد.

منبع  theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا