Mihanpostپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

شارژ باتری با هوا و دی اکسید کربن امکان پذیر خواهد شد ؟

محققان دانشگاه پنسیلوانیا موفق به ساخت و توسعه باتری جدیدی شده اند که با هوا و دی اکسیدکربن موجود در آن شارژ می شود . شارژ باتری ساخته شده توسط محققان این دانشگاه در حقیقت از انرژی موجود در دی اکسید کربن تامین می شود . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

شارژ باتری جدید  که به نام باتری سلولی مایع  نام گذاری شده است با روشی بسیار کم هزینه انجام خواهد شد . در این روش محققان دانشگاه پن به روش منحصر بفردی  برای تولید انرژی از دی اکسید کربن موجود در جو اتمسفر دست یافته اند . این باتری  از محلول های آبی دی اکسید کربن و اکسیژن تشکیل شده و فرآیند شیمیایی که برای تامین انرژی در این باتری اتفاق می افتد ، فرآیند Sparging نام دارد. باتری سلولی مایع حاوی محلولی از ترکیبات CO2 و Ph می باشد که بسیار ساده می توان گفت عدم تعادل این مواد در باتری منجر به تولید برق می شود.

شارژ باتری

در این باتری دو مایع به واسطه یک غشا از هم جدا می شوند بطوریکه هیچ گاه باهم ترکیب نخواهند شد اما هر کدام از آنها اجازه دارند با یکدیگر تبادل یونی انجام دهند. هنگامی که تبادل یونی میان محلول CO2 غلیظ‌ تر و محلول هوای معمولی انجام شد ، اختلاف پتانسیل در الکترود های اکسید منگنز در هر دو ظرف ایجاد می شود . این اتفاق جریان الکترون‌ های میان دو الکترود متصل‌ به ‌هم را تحریک کرده  و در نهایت  انرژی الکتریکی تولید می‌ شود . برای شارژ باتری نیز می‌ توان آن را با پر کردن دوباره‌ هر دو ظرف با محلول‌ های متفاوت ، شارژ کرد و  اما در این حالت جهت جریان الکترون‌ ها تغییر می کنند .

دانشمندان این دانشگاه همچنین توانسته اند این باتری را تا زمان از کار افتادن برای مدت ۵۰ بار شارژ و دشارژ کنند. باید گفت که استفاده از دی اکسید کربن در یک باتری مایع ، ایده  تازه ای نیست اما این باتری دارای میانگین تراکم قدرت ۰٫۸۲  وات بر متر مربع بوده  و تقریبا ۲۰۰ برابر بیشتر از نمونه های مشابه قبلی قدرت دارد .

منبع : engadget

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا