Mihanpostپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ماموت های پشمالو توسط محققان هاروارد دوباره زنده می شوند

گروه تحقیقات ژنتیک باستانی دانشگاه هارواد موفق به کشف ژن ماموت های پشمالو شدند که به وسیله  نتایج این پژوهش ها می توان در آینده نه چندان دور  یک ماموت-فیل را پرورش داد . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ماموت های پشمالو در واقع فیل های عظیم الجثه ای هستند که تقریبا دارای ابعادی به اندازه پنج برابر فیل های امروزی بودند. این ماموت ها در میان دانشمندان به فیل های هیولایی نیز معروف هستند . در این میان باید گفت که همواره یکی از اهداف علم ژنتیک پی بردن به گذشته یک موجود زنده بوده است که امروزه به لطف پیشرفت های زیاد در این زمینه می توان با توانمند سازی درونی سلول ها ، شاهد کار هایی خارق العاده بود.

ماموت های پشمالو

نخستین ماموت از نسل مورد نظر در سال ۲۰۱۴ و در سیبری روسیه از زیر برف بیرون آورده شد .بخش هایی از جسد این ماموت به دلیل سرمای بسیار زیاد کاملا سالم مانده و برای تحقیقات ژنتیکی در اختیار دانشگاه هارواد قرار داده شد. تیم تحقیقاتی هاروارد تاکنون موفق به استخراج ۴۵ ژن از بافت های این ماموت شده اند . این محققان در گذشته تنها ۱۵ ژن از این جانور را  کشف کرده بودند . طبق گزارشی که این گروه تحقیقاتی به انجمن علوم پیشرفته آمریکا ارائه کرده است ، آنها قصد دارند در مرحله بعدی با استفاده از رحم فیل آسیایی که خویشاوند نزدیکی برای ماموت های پشمالو محسوب می‌ شود، جنین یک ماموت-فیل را شبیه‌ سازی کرد . در این گزارش زمان احتمالی برای داشتن یک نیمه ماموت زنده از این نسل ، دو سال تخمین زده شده که این مدت زمان بیشتر صرف تهیه کردن یک رحم مصنوعی برای پرورش جانداری به اندازه ماموت خواهد شد البته دانشمندان از گروه های تحقیقاتی دیگر مدت زمان لازم برای داشتن چنین رحمی را حداقل یک دهه برآورد می کنند.

جالب است بدانید تیم تحقیقاتی کنونی به سرپرستی دکتر چرچ ، قبلا توانسته یک موش را در یک رحم مصنوعی و طی ۱۰ روز پرورش دهند.

نظر شما در مورد این پژوهش عملیاتی در زمینه دوباره  زنده کردن ماموت های پشمالو چیست ؟ بنظر شما محققان هاروارد موفق به پرورش این گونه انقراض یافته خواهند شد ؟

منبع : theguardian

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا