پیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

مقایسه دو گوشی پرچمدار HTC 10 و LG G5

شرکت HTC  امسال با عرضه گوشی HTC 10 پا به عرصه رقابت با غول های تکنولوژی جهان گذاشته است. گوشی های پرچمدار  قبلی شرکت HTC همیشه دارای ظاهری جذاب اما با مشخصات نه چندان جذاب عرضه می شدند این بار اما HTC 10 آمده تا نقص های گوشی های قبلی هم نسل خودش را از بین ببرد. با میهن پست همراه باشید.

گوشی شرکت LG  یعنی G5 هم با دو ایده جدید یعنی دوربین دو گانه و ماژولار بودن دستگاه وارد گود رقابت شده . در ادامه قصد داریم این دو گوشی پرچمدار را باهم مقایسه کنیم.

ابعاد : خب ابتدا از ابعاد دو گوشی شروع می کنیم . در ابعاد گوشی LG G5 با اختلاف جزئی بزرگتر و باریک تر از گوشی HTC 10 است .طول گوشیLG G5 ، دقیقا ۱۴۹ میلی متر بوده و عرض آن ۷۴ میلی متر  و عمق آن تنها ۷٫۷ میلی متر  است اما گوشی HTC 10 دارای طول ۱۴۶ میلی متری و عرض ۷۲ میلی متری است عمق آن هم با دو میلی متر اختلاف ۷۶ میلی متر است .

مقایسه دو گوشی پرچمدار HTC 10 و LG G5

وزن : گوشی LG G5 دارای ۱۵۹ گرم است که در مقابل وزن ۱۶۱ گرمی گوشی HTC 10 به اندازه ۲ گرم سبک تر است.

مقایسه دو گوشی پرچمدار HTC 10 و LG G5

طراحی بدنه: در طراحی بدنه HTC 10 و LG G5  از جنس آلمینیوم استفاده شده . خمیدگی لبه های گوشی ها هم تقریبا شبیه به هستند .

مقایسه دو گوشی پرچمدار HTC 10 و LG G5

ماژولار: ماژولار بودن گوشی LG G5 یک مزیت برای این گوشی محسوب می شود چرا که با این قابلیت شما می توانید با جدا کردن قسمت پایینی دستگاه لوازم جانبی دیگری به آن متصل کنید .

مقایسه دو گوشی پرچمدار HTC 10 و LG G5

رنگ بندی ها : گوشی HTC 10 دارای  چهار رنگ طلایی ، نقره ای ، خاکستری و صورتی است گوشی LG G5 هم در چهار رنگ طلایی ، نقره ای ،  تیتان  و صورتی موجود است.

مقایسه دو گوشی پرچمدار HTC 10 و LG G5

نمایشگر : در بخش صفحه نمایش HTC 10 از نمایشگر ۵٫۲ اینچی با کیفیت QHD و با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ استفاده کرده اما  گوشی LG G5 کمی فراتر رفته است . G5 دارای نمایشگر ۵٫۳ اینچی با  رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰  است با این تفاوت که در G5 نیازی نیست که شما برای چک کردن اعلان ها صفحه گوشی را روشن کنید تمامی اطلاعات از جمله اعلان ها  ، میزان باتری و ساعت و تاریخ همیشه روی صفحه نمایشگر وجود دارند این ویژگی به بهینه سازی مصرف باتری کمک زیادی می کند.

htc-10-vs-lg-g5-comparison-10

سنسور اثر انگشت: هر دو گوشی دارای سنسور اثر انگشت هستند .این سنسور در گوشی LG G5 در پشت گوشی قرار دارد  و در گوشی  HTC 10 در جلو گوشی است .

مقایسه دو گوشی پرچمدار HTC 10 و LG G5

دوربین : دوربین  اصلی گوشی  HTC 10 داری کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی بوده و دوربین جلوی آن کیفیت ۵ مگاپیکسلی دارد اما دوربین اصلی گوشی   LG G5 دارای کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی است و دوربین جلو آن ۸ مگاپیکسل کیفیت دارد .عکاسی با نور کم در هر دو دوربین  گوشی HTC 10 به علت وجود فناوری تثبیت کننده نوری  بسیار عالی است. این فناوری فقط در دوربین اصلی گوشی G5 وجود دارد .در دوربین جلو گوشی G5 زاویه دید ۱۳۵ درجه است با این زاویه دید می توان عکس هایی با گستردگی فراوان گرفت.به علاوه در  G5 به علت ماژولار بودن شما می توانید گوشی خود را مثل یک دوربین واقعی ارتقا دهید .

مقایسه دو گوشی پرچمدار HTC 10 و LG G5

باتری: در بخش باتری گوشی LG G5 در حالت عادی از گوشی HTC 10  ضعیف تر است اما فراموش نکنید که G5 یک گوشی ماژولار است و می توان آن را تقویت کرد.هر دو گوشی سیستم شارژ سریع را دارند و هردو دارای استاندارد جدید کوالکوم ۳ برای شارژ سریع هستند.

مقایسه دو گوشی پرچمدار HTC 10 و LG G5

پردازشگر: پردازشگر در هر دو گوشی   HTC 10 و LG G5 یکسان انتخاب شده و هردو دارای  سی پی یو  اسنپدراگون ۸۲۰ با چهار هسته ۲٫۲ گیگاهرتز هستند .

مقایسه دو گوشی پرچمدار HTC 10 و LG G5

حافظه : حافظه رم هر دو دستگاه ۴ گیگابایتی بوده که بسیار عالی است . گوشی G5 دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی است اما گوشی HTC 10 در دو نوع ۳۲ و ۶۴ گیگا بایتی عرضه می شود .هر دو گوشی هم قابلیت اتصال رم خارجی تا حافظه ۲ ترابایت دارند .

htc-10-vs-lg-g5-comparison-25 مقایسه دو گوشی پرچمدار HTC 10 و LG G5

قیمت : طبق اعلام رسمی شرکت ها گوشی G5 با قیمت ۶۳۰ دلار و گوشی HTC10 با قیمت ۶۴۰ دلار عرضه می شود . این اختلاف قیمت بسیار اندک است اما توجه داشته باشید که برای ارتقا گوشی G5 که ماژولار است باید برای هر ماژول قیمت زیادی را هزینه کنید.

مقایسه دو گوشی پرچمدار HTC 10 و LG G5

در مجموع برای نتیجه گیری از این مقایسه باید گفت که G5 به علت داشتن صفحه نمایشگر بهتر ، دوربین بهتر ، ابعاد بهتر و از همه مهم تر ماژولار بودن و همچنین قیمت کمتر از گوشی HTC10 بهتر است .

منبع :gizmag

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا