پیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریورزشی

جزئیات حضور دوچرخه سوار آلمان با پروتز سه بعدی در المپیک ۲۰۱۶

حضور دوچرخه سوار آلمان با پروتز سه بعدی در المپیک ۲۰۱۶ ربو خبری است که روزهای اخیر در بیشتر رسانه‌های چاپی و آنلاین منتشر و این ورزشکار یعنی دنیس شیندلر که دوچرخه سوار پارالمپیکی تیم ملی کشور آلمانی است امیدوار است بتواند با یک پا از جنس پروتز که با فناوری چاپ سه بعدی تولید شده در مسابقات المپیک ریو دو ژانیرو کشور برزیل شرکت کند. برای توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

این در حالی است که به لطف فناوری پرینترهای سه بعدی این روزها همچون تمامی حوزه ها انقلابی نیز در ساخت قالب های دقیق پروتزی با فناوری  ۳D ایجاد شده که نمونه آن را در این پست تشریح خواهیم کرد.

دنیس شیندلر در زمانی که تنها دو سال داشت در یک حادثه رانندگی قسمت پایینی پای خود را از دست داد. حالا با پیشرفت علم و ایجاد روش های جدید برای ساخت پروتز های ورزشی دنیس شیندلر می تواند به راحتی رکاب بزند. روش های جدید تولید پروتز بسیار سریع و ارزان  هستند و نیازی به انجام مراحل خیلی طولانی قالب گیری نیست.

دنیس شیندلر در حال حاضر برای اینکه بتواند خود را با پروتز سه بعدی پای راست خود به آمادگی لازم برای حضور در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو برساند در حال همکاری با شرکت آمریکایی اتودسک -فعال در زمینه فناوری سه بعدی سازی – به منظور بررسی بیشتر و بالابردن کارایی این پروتز است.

لازم است بدانید تیم سازنده این پروتز اعلام کرده اند که ما در حال آزمایش واقعی پروتز هایی هستیم که با فناوری چاپ سه بعدی ساخته می شوند باید دید روش تولید پروتز ها با  چاپ سه بعدی می تواند با کیفیت تر از پروتز های دست ساز باشد یا اینکه این یک پروژه شکست خورده خواهد بود .

البته فراموش نشود که دنیس شیندلر، دوچرخه سوار آلمانی در مسابقات پاراالمپیک ۲۰۱۲ لندن توانسته بود در رشته دوچرخه سواری مدال نقره این مسابقات را کسب و حالا قصد دارد خود را با پروتزی جدید به مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو که در ماه سپتامبر برگزار می شود برساند.

در این میان و با توجه به اهمیت فناوری ۳D در حوزه کمک به ساخت پروتزهایی بی نقص، هفته گذشته در نمایشگاه صنعت آلمان، آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور و باراک اوباما رییس جمهور آمریکا از غرفه سازندگان این پروتز دیدن کردند.

حضور دوچرخه سوار آلمان با پروتز سه بعدی در المپیک 2016

منبع :autodesk

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا