گوناگون

مهار آتش‌سوزی جنگل‌های «آب برمکان» بویراحمد

سرپرست اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد از مهار آتش‌سوزی جنگل‌های «آب برمکان» روستای حیدرآباد سفلی بخش لوداب این شهرستان پس از 10 ساعت تلاش خبر داد.

«سعید نظری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: متأسفانه در دو روز پیش شاهد دو بار آتش‌سوزی در جنگل‌های روستای حیدرآباد سفلی بخش لوداب این شهرستان بودیم.

وی با بیان اینکه علت آتش‌سوزی چوپانان بودند، اظهار کرد: در پی بروز آتش‌سوزی‌ها، پنج هکتار از جنگل‌ها و مراتع روستای «حیدرآباد» بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد خسارت وارد شد.

سرپرست اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشتر گونه‌های گیاهی که در این آتش‌سوزی‌ها دچار خسارت شدند «بلوط» و «بنه» بودند.

نظری تصریح کرد: در هردو مرحله‌ی آتش‌سوزی، انتقال آب برای خاموش کردن آتش‌سوزی‌ها به دشواری انجام شد که به بالگرد اطفای حریق نیاز واقعی دارد.

وی سخت گذر بودن محل آتش‌سوزی ارتفاعات آب برمکان روستای حیدرآباد سفلی بخش لوداب بویراحمد را مهم‌ترین مشکل برای خاموش کردن آتش در این ارتفاعات دانست و گفت: برای رسیدن تا محل این آتش‌سوزی باید دو ساعت پیاده‌روی کرد که کار را بر ما دشوار کرده بود.

سرپرست اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد خاطرنشان کرد: از تلاش بخشدار، دهیار، نیروهای پاسگاه، بسیج، و اهالی روستای حبدرآباد سفلی و همکاران خود در خاموش کردن ارتفاعات آب برمکان روستای حیدرآباد سفلی بخش لوداب این شهرستان تقدیر می‌کنم. برای اطمینان بیشتر از خاموش بودن کامل آتش‌سوزی و جلوگیری از خطرات احتمالی نیروی‌های منابع طبیعی در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا