گوناگون

ثبت 2961 تخلف رانندگی در خراسان‌جنوبی در هفته‌ گذشته

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی از وقوع 31 فقره تصادف در معابر درون شهری استان طی هفته‌ی گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، سرهنگ «علیرضا حسنی» صبح امروز(شنبه 15 شهریورماه) در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه، هفته‌ی پیش شاهد تصادف فوتی نبودیم اما متأسفانه 37 نفر بر اثر تصادف مجروح شدند.

وی افزود: علت 30 درصد مجموع تصادف‌ها رعایت نکردن حق‌تقدم، 45 درصد توجه نکردن به جلو، تغییر مسیر ناگهانی و حرکت با دنده‌ی عقب هرکدام 3 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 6 درصد و دیگر علل 13درصد بوده است.

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی هم‌چنین از ثبت 2961 فقره انواع تخلف رانندگی توسط مأموران پلیس راهور استان در هفته‌ی گذشته خبر داد و تصریح کرد: در این مدت، 303 دستگاه موتورسیکلت و 9 دستگاه خودرو با تخلفات راهنمایی و رانندگی، توقیف شده است.

حسنی رعایت حق تقدم را از عوامل مهم در کاهش حوادث رانندگی دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در رعایت حق تقدم عبور در رانندگی از تأثیرگذارترین عوامل کاهش تصادف‌هاست.

وی با استناد به ماده 136 و 137 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی گفت: رعایت مقررات حق‌تقدم برای همه اجباری است مگر در مواردی که به موجب مقررات خاص یا علائم ویژه‌ی راهنمایی و رانندگی مواردی قید یا اعلام شود.

حسنی آموزش و یادآوری مطالب را در حیطه راهنمایی و رانندگی مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: آموزش مداوم مقررات و آئین‌نامه به هر شکل سبب افزایش آگاهی خوانندگان و علاقه‌مندان می‌شود و افزایش فرهنگ ترافیکی مردم در درازمدت ایمنی رانندگی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا