گوناگون

مهار وابستگی کشور به ماشین آلات خارجی/ سلفچگان قطب بزرگ اقتصادی کشور خواهد شد

رامین علی اکبری در گفتگو با مهر با عنوان این مطلب که اقتصاد کشور دچار روزمرگی شده است، گفت: متاسفانه برنامه ریزی و هدف گذاری در سیستم اقتصادی کنونی کشور تقریبا غیر ممکن است.

وی نوسانات اقتصادی را مشکل اصلی صنعتگران و تجار دانست و گفت: البته در یکسال اخیر التهاب و هیجانات ناشی از ارز خیلی کمتر شده و تا حدودی امنیت اقتصادی وضعیت بهتری پیدا کرده است.

عیار بسته پیشنهادی اقتصادی دولت در عمل معلوم می‌شود

این کارآفرین بر‌تر سال 90 ، نوسانات بازار را موجب رکود اقتصادی و زمانبر شدن پروژه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه نمی‌توان قیمت‌ها را پیش بینی کرد در طول زمان اجرای پروژه‌ها نوسانات قیمت باعث می‌شود که از لحاظ مالی با وجود اینکه تاحدودی پیش بینی گرانی هم می‌کنیم اما باز هم ضرر می‌دهیم.

علی اکبری به رکود اقتصادی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: بسته‌های پیشنهادی دولت از لحاظ تئوریک خوب است اما باید دید در عمل چقدر می‌تواند به توسعه و رونق اقتصادی کشور منجر شود.

این مخترع ماشین‌های حفاری با اشاره به اینکه اثرات وضعی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر بسزایی در توجیه و عدم توجیه طرح‌های اقتصادی دارد، افزود: دولت‌های قبلی هم طرح‌هایی ارایه کرد که روی کاغذ خیلی خوب بود اما نوسانات بازار داخلی و خارجی باعث شد که این طرح‌ها ناکام و ناکارآمد باشد.

غربی‌ها در ساخت ماشین آلات کمترین اطلاعات را دریغ کردند

وی با بیان اینکه ثبات و امنیت اقتصادی محور رشد و توسعه کشور است، اظهار داشت: الان کسانی هستند که دنبال بهانه برای گران کردن کالای تولیدی و تجاری خود هستند. مثلا عده‌ای چون آمریکا روسیه را تحریم کرده و یا قیمت جهانی طلا افزایش پیدا کرده آهن را گران کرده‌اند.

علی اکبری بسیاری از گرانی‌ها را کاذب خواند و گفت: اگر یک کارگر یا کارمند ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان بگیرد حداقل 44 ماه می‌کشد تا بتواند یک خودرو معمولی در حد پراید بخرد. بنابراین بسیاری از قیمت‌های موجود اصلا واقعی و منصفانه نیست.

این کارآفرین بر‌تر استان قم با اشاره به اینکه تاکنون 42 نوع ماشین آلات صنعتی ساخته است، گفت: همیشه بهانه‌هایی برای کشورهای غربی وجود دارد که ما را ازساده‌ترین فناوری‌های خود محروم کنند که ماشین آلات صنعتی از این امر مستثنا نبودند. آن‌ها زمانی به دلایل جنگ تحمیلی و اکنون هم به بهانه تحریم اقتصادی دانش تولیدی خود را از ما دریغ کرده‌اند.

طراحی ماشین حفاری برای شیرین کردن آب سیستان و بلوچستان

علی اکبری با تاکید بر اینکه طراحی و ساخت ماشین‌های حفاری کاملا بومی و متکی بر دانش مخترعان وطنی بوده است، اظهار داشت: تاکنون ماشین آلاتی در زمینه بسته بندی غذایی، مکانیکی، چاپ، پرس، میکسر، دستگاه‌های اس. تی. دی کم، ماشین‌های هلیو گرام و… را با بهترین و به روز‌ترین نوع تکنولوژی طراحی و ساخته‌ایم.

وی از ابتکار طرحی برای آب رسانی به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در حال تکمیل نوعی ماشین حفاری تونل هستیم که بتوانیم تا یک ماه آینده از 40 متری کف دریا آب شیرین برای هموطنان سیستانی استخراج کنیم که می‌تواند تحولی عظیم در رشد و توسعه اقتصادی این استان محروم باشد.

مسئولان استان در راستای تحقق شعارهای مقام معظم رهبری گام برداشته‌اند

صنعتگر نمونه استانی در سال88 با اشاره به اینکه قم در حال توسعه و پیشرفت است، گفت: خوشبختانه با نگاه مثبت و قابل تقدیر مسئولان استانی قم از لحاظ عمرانی و اقتصادی به سرعت در حال پیشرفت است و توانسته در زمینه‌های ساخت مجتمع‌های تجاری، مونوریل، خیابان کشی و پل سازی توسعه شایسته‌ای داشته باشد.

مدیرکارخانه ماشین سازان حفار با بیان اینکه پروژه‌های در حال ساخت و تاسیس بسیاری در منطقه اقتصادی سلفچگان به چشم می‌خورد، گفت: به نظرم در آینده‌ای نه چندان دور این منطقه به یک قطب بزرگ اقتصادی استان و کشور تبدیل شود.

علی اکبری با تصریح این مطلب که تاکنون تسهیلات مالی با سود مناسب دریافت نکرده است، گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم با وجود نوسانات اقتصادی به طور مستقیم 60 و به طور غیر مستقیم برای 170 نفر اشتغال زایی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر اقتصادی بیمار باشد حتی روی زندگی خانوادگی افراد تاثیر می‌گذارد، ادامه داد: امیدوارم با تلاش مسئولان کشوری بتوانیم اقتصاد را از حالت رکود و تورم خارج کنیم تا سفره مردم به معنای واقعی رونق پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا