گوناگون

هجوم معتادان خيابانی به هرمزگان در فصل سرما/ مبادي ورودي كنترل می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، آبان ماه سال گذشته بود كه خبر تخليه معتادان پرخطر در بخش كهورستان استان هرمزگان كه از شيراز جمع آوري شده بودند، بسيار جنجال ساز شد و واكنش هاي بسياري را به همراه داشت.

اتفاقي كه ناراحتي و نگراني شديد مردم هرمزگان را در پي داشت و در نهايت با كمك مردم كهورستان اين معتادان پرخطر جمع آوري شده و به شيراز بازگردانده شدند.

اما جداي از اين اتفاق هر ساله در فصول خنک سال که بسیاری از نقاط کشورمان از آب و هوایی بسیار سرد برخودار است، استان هرمزگان دارای آب و هوایی بهاری و مناسب است.

در حالی که این مسئله می تواند به رونق گردشگری، افزایش ورود مناسب و انجام کار بیشتر در این استان کمک کند برای هرمزگان چالش برانگیز هم شده است، چون معتادان خیابانی و پرخطر استان های نزدیک به هرمزگان و همچنین سایر شهرها به علت سردی بیش از حد هوا در آن شهرها، وضعیت آب و هوایی در این استان را مناسب می بینند و خود را از راههای مختلف به شهرهای استان هرمزگان می رسانند.

طی سالیان اخیر این مسئله چندین بار توسط مسئولان هرمزگان مطرح و هر بار طرح هایی برای جمع آوری این معتادان نیز صورت گرفته است اما هنوز در مناطق مختلف استان هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس، معتادان پرخطر و خیابانی که اهل دیگر نقاط کشور هستند، دیده می شوند.

ورود معتادان به استان هرمزگان در نيمه دوم سال در سال جاري نيز يكي از دغدغه هاي مردم و مسئولان در استان هرمزگان است به گونه اي كه اين مسئله در آخرين نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر هرمزگان نيز مطرح و در خصوص آن تصميماتي گرفته شد که استاندار هرمزگان در این نشست عنوان كرد: در فصول خنک سال، کنترل مبادی ورودی استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود افراد معتاد از مناطق دیگر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

IMG18024534

فرزاد ابراهيمي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر هرمزگان نیز در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينكه براي جلوگيري از سرازير شدن معتادان به هرمزگان بايد سخت گيري هاي بيشتري صورت بگيرد، اظهار داشت: در اين راستا تصميماتي اتخاذ شده اما بايد كاري كنيم تا خود جامعه نيز نسبت به اين موضوع حساسيت بيشتري داشته باشد تا شاهد عدم حضور اين گونه افراد در سطح شهرها و روستاهاي استان باشيم.

وي ادامه داد: براي رفع اين مشكل بايد چندجانبه عمل كنيم كه جمع آوري معتادان پرخطر و افرادي كه علني اقدام به مصرف مواد مخدر در سطح جامعه مي كنند از طرح هايي است كه تا پايان سال با افزايش بيشتري نسبت به گذشته به صورت جدي تري انجام خواهد شد.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر هرمزگان افزود: در كنار اين طرح ها، كنترل مبادي ورودي استان نيز براي جلوگيري از ورود معتادان از ساير شهرها در دستور كار قرار گرفته است.

توجه به اين نكته نيز ضروري است که معتادان پرخطري كه به استان هرمزگان وارد مي شوند هم چهره شهرها را نازیبا می کنند و هم خطرات بسیاری برای امنیت جانی و مالی و سلامتي مردم به همراه دارند.

اين مسئله براي استاني كه لقب پايتخت اقتصادي و حمل و نقل كشور را يدك مي كشد، چالشي جدي در فصولي است كه مي تواند زمان مناسبي براي رفت و آمد گردشگران به هرمزگان باشد.

به نظر مي رسد حل اين مشكل نيازمند تدابير جدي و اجراي مناسب و دقيق طرح ها و برنامه هاست نه اينكه همانند گذشته طرح هايي كم اثر و مقطعي به اجرا درآيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا