گوناگون

حمایت از صنعت راهکار رفع معضل بیکاری است/ ایجاد 670 هزار شغل توسط شرکت‌ها و نواحی صنعتی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی ابریشمی پنجشنبه شب طی نشست خبری در شهرک فناوری مشهد با اشاره به 27 هزار طرح صنعتی در حال اجرا، گفت: در سراسر کشور 939 شهرک صنعتی وجود دارد که 739 شهرک هم اکنون در دست بهره برداری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه این شهرک‌ها بر اساس حق واگذاری واگذار می‌گردد تصریح کرد: اراضی که در اختیار ما است حدود 129 هزار هکتار است و 76هزار هکتار آن فاز عملیاتی است و گرچه این عدد در سازمان ثبت عدد بزرگی به حساب نمی‌آید اما برای ما قابل توجه‌ است.

وی ادامه داد: از این 76 هزار هکتار 52 هزار هکتار زمین های صنعتی است که برای ایجاد واحد صنعتی به اشخاص قابل واگذاری بوده و 30 هزار هکتار نیز تاکنون واگذار شده است.

معاون وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه توافق‌هایی با ادارات و شهرک‌ها و نمایندگی‌ها در استان‌ها برای برون رفت از مسائل و مشکلات منعقد کرده‌ایم، اظهار کرد: برای دستیابی به رشد پایدار و شکوفایی اقتصادی باید با برنامه‌ریزی مناسب مشکلات حوزه تولید را برطرف کنیم .

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با اشاره به اینکه در تمامی دنیا شرکت‌ شهرک‌های صنعتی نقش بسزایی در تولید دارند عنوان داشت: تولید هر کشور در سه بخش پتروشیمی، معادن و صنایع کوچک می چرخد و این سازمان ها از جمله دستگاه‌هایی هستند که رسالت تولید را بر عهده دارند.

ابریشمی با تاکید بر اهمیت صنایع و شرکت های صنعتی در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال عنوان کرد: شرکت‌ها و نواحی صنعتی 670 هزار شغل، از میان دو میلیون فرصت شغلی ایجاد شده در کشور را به خود اختصاص داده اند که عدد قابل توجهی است و نشانگر این است که باید دولت برای رفع معضل بیکاری توجه بیشتری به این بخش داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا