گوناگون

مهندسی فرهنگی، رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، مهندسی فرهنگی را رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی این نهاد انقلابی در استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، دکتر نجف قراچورلو در کارگاه “نقش و جایگاه زنان و خانواده در نقشه مهندسی فرهنگی کشور”، با بیان اینکه جهاددانشگاهی در راستای سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه‌های فرهنگی متعددی را اجرا می‌کند، گفت: در سال 1359 به فرمان رهبر کبیر انقلاب، ستاد شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد که جهاددانشگاهی یکی از فعالان این ستاد بود.

وی ادامه داد: بر حسب نیاز، این ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتقا یافت و موارد مربوط به دانشگاه‌ها و مباحث کلان فرهنگی کشور بر عهده این شورا گذاشته شد.

وی، افزود: این شورا وظیفه تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور را بر عهده گرفت و این نقشه که در واقع نقشه راه کنش‌گران فرهنگی کشور می‌باشد، توسط این شورا تدوین و ابلاغ شد.

دکترقراچورلو، رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی استان را مهندسی فرهنگی عنوان کرد و گفت: برگزاری کارگاه “نقش و جایگاه زنان و خانواده در نقشه مهندسی فرهنگی کشور”نیز در همین راستا می‌باشد و پیش از این نیز کارگاه مشابهی را برای معاونان و مدیران فرهنگی دستگاه‌ها برگزار کرده بودیم.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، به فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی استان اشاره کرد و گفت: 63 عنوان برنامه فرهنگی در 27 محور در طول سال‌جاری توسط معاونت فرهنگی این نهاد در استان طراحی شده که در فاصله مهر تا مهر اجرا می‌شود.

سهیلا امیری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، نیز در این مراسم بر لزوم برگزاری چنین کارگاه‌هایی برای آگاهی بخشی بیشتر به زنان جامعه تاکید کرد و گفت: زنان ما باید با جایگاه خود بیشتر آشنا شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور تبریز نیز در این کارگاه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب، مسائل فرهنگی است، گفت: رهبری در خصوص مسائل نظام سه رکن اصلی علم و فناوری، اقتصاد مقاومتی و مسائل فرهنگی را عنوان کردند و تاکید بیشتر ایشان بر روی مسائل فرهنگی است.

دکتر فخری نقشه مهندسی فرهنگی کشور را نقشه راه مسئولان فرهنگی عنوان کرد و گفت: نقش زنان در این نقشه بسیار حائز اهمیت است.

کارگاه تخصصی “نقش و جایگاه زنان و خانواده در نقشه مهندسی فرهنگی کشور” با حضور خانم دکتر کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، و با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، اداره کل امور بانوان استانداری و دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی از ساعت 8 تا 12 روز دوشنبه در محل تالار علامه جعفری دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا