گوناگون

‌حرکت‌ها و اقدامات شبهه آمیز در عزاداری‌ها کنار گذاشته شود

فرماندار اردبیل گفت: حرکت‌ها و اقدامات شبهه آمیزی که به سیمای پاک معصومان، شهدای کربلا و عزاداری حسینیان خدشه وارد می‌کند، باید کنار گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، جواد زنجانی ‌در جلسه هماهنگی عزاداری‌های اردبیل با اشاره به اینکه رعایت حجاب در بین خواهران مورد تاکید فلسفه قیام امام حسین‌(ع) و حتی اقتدای آنها به پرچمدار عفت و حجاب برتر صحنه کربلا حضرت زینب‌(س) شده که باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: این قبیل اقدامات در کنار عزاداری‌های پاک و سنتی و ناب مردم نجیب منطقه خود مشت محکمی به دهان تکفیری‌ها و تروریست‌های اجاره‌ای است.

وی گفت: به رغم تبلیغات نادرست دشمنان که قصد ضربه زدن به ساحت مقدس آیین محرم را دارند، روز به روز بر عظمت، شکوه و تاثیرگذاری این آیین باشکوه افزوده می‌شود.

زنجانی اضافه کرد: به رسم دیرین آیین باشکوه عزاداری عصر تاسوعا و عاشورا در اردبیل با حضور همه حسینیان پرشکوه تر از سال‌های قبل در دیار دارالارشاد برگزار خواهد شد.

فرماندار اردبیل بیان کرد: عزاداری اباعبدالله الحسین‌(ع) در این استان با توجه به دیرینگی باورها، اعتقادات و آیین‌های سنتی مورد استقبال هموطنان و حتی مسافران و گردشگران خارج از کشور است که از نقاط دور و نزدیک در این دهه به اردبیل سفر می‌کنند.

زنجانی افزود: در زمینه توسعه فرهنگ نذورات و احسان نیز تمهیدات خوبی توسط ستاد هماهنگی در سازمان صنعت و معدن و تجارت انجام شده و هموطنان می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را از این ستاد تهیه کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا