Mihanpostپیشنهاد سردبیردیدنی هاعکس

مونالیزا یا لبخند ژکوند شاهکار ۵۰۰ ساله داوینچی چگونه مشهور شد ؟

معروفترین و پر بازدیدترین اثر نقاشی  در جهان تابلوی مونالیزا از لئوناردو داوینچی معمار و نابغه ایتالیایی در قرن پانزدهم میلادی است که به لبخند ژکوند شهرت دارد. این اثر در واقع پرتره زیبایی از یک بانوی جوان به اسم لیزا دل جوکوندو می باشد که ساکن ایتالیا است. در ادامه تصاویری جذاب از این پرتره را برای شما ارائه می کنیم .

مونالیزا از سال ۱۹۷۹ تا به حال در موزه لوور پاریس  نگهداری می شود و همانطور که می دانید موزه لوور  یکی از بزرگترین موزه های جهان  است . این نقاشی بارها  و بارها در این موزه مورد سرقت البته بصورت ناموفق قرار گرفته است و در این میان باید گفت با وجود آثار بسیار تاریخی و ارزشمند تر از این تابلو در موزه  لوور ، تابلو مونالیزا بیشترین توجه را به خود جلب می کند و بیشترین بیننده را دارد .

آنچه باعث شهرت این اثر جهانی شده ، احتمالا می تواند به دو دلیل باشد . یکی اینکه سرقت این اثر در سال ۱۹۱۱ باعث شهرت جهانی آن شد  و دوم اینکه چاپ کتابی توسط دن براون به اسم  رمز داوینچی حدس و گمان ها از راز های نهفته و نگفته از این اثر و لبخند این بانوی جوان را تا به امروز بیشتر نموده است.

این اثر تحت تدابیر شدید امنیتی و در فاصله ۳ متری از پشت شیشه جهت بازدید هزاران گردشگر که از نقاط مختلف جهان برای دیدن این شاهکار قرن آمده اند ، قرار داده شده است. شما با هر بار بازدید از این شگفتی قرن به وجد خواهید آمد و عصر دیجیتالی و نوآوری های جدید  نتوانسته از جذابیت این اثر برای هر ببینده ای بکاهد .

به راستی پشت پرده این نگاه رمز آلود و خنده ملیح مونالیزا چیست ؟ که در طول این مدت مستند سازان و نویسندگان  زیادی را شیفته خود کرده است! جالب است بدانید که لئوناردو داوینچی نقاش هزاره دوم ، اولین طراح هواپیما ، لباس غواصی و زیر دریایی بوده است.

دانلود یکی از باکیفیت ترین تصاویر اسکن شده نقاشی مونالیزا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا