Mihanpostپیشنهاد سردبیردیدنی هاعکسگردشگریگوناگون

تابوت های عجیب و بامزه برای مردگان در غنا + عکس

در کشور غنا و در شهر آکرا مردم قبیله  ” گا ” مراسم جالب و خنده داری با تابوت های عجیب برای به خاکسپاری مردگان خود دارند. آکرا پایتخت غنا و بزرگترین شهر این کشور است که در سواحل اقیانوس اطلس واقع شده است . در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه باشید .

تابوت های عجیب در شهر آکرا رسم جدید و مضحکی است که حالا تبدیل به یک جاذبه  گردشگری شده . در این رسم مردم قبیله ga اقدام به ساخت تابوت هایی بر اساس شغل ، حرفه و یا علاقمندی مردگان می کنند رسمی که در تمام دنیا آن را در پخت کیک های تولد و جشن های مختلف به شکل های مختلف می بینیم.

دلیل این رسم عجیب این است که مردم قبیله  گا اعتقاد دارند مردگان بعد از مرگ  ، زندگی جدیدی را آغاز می کنند و با ساخت این تابوت های عجیب  به آنها و زندگی جدیدشان ادای احترام می کنند.

با توجه به این موضوع این تابوت ها باید بر اساس شغل متوفی ، علایق شخصی  و یا حتی بر گرفته از عادات بد و منفی متوفی ساخته شوند ، مثلا مرده ای که ماهیگیر بوده باید تابوتی به شکل ماهی برای وی ساخته شود و یا شخصی که راننده بوده ، تابوتی به شکل اتومبیل برایش ساخته می شود و یا مرده ای که الکلی یا سیگاری  بوده  تابوتی به شکل بطری الکل و یا پاکت سیگار خواهد داشت.

می توان گفت که اینها فقط تابوت نیستند و یک کار حرفه ای هنری و بی نظیر  محسوب می شوند  که توسط نجاران زبده دستی ساخته می شود .در خیابان های شهر آکرا به هر گوشه ای که نگاه کنید این تابوت های چوبی و از پیش ساخته شده را می توان به وفور پیدا کنید . اکنون این رسم به یک صنعت پولساز نیز در کشور غنا تبدیل شده که توسط فروشندگان زیادی به قیمت های سرسام آور و برابر با درآمد یکساله  افارد در این منطقه ،  به فروش می رسند.

منبع : amusingplanet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا