Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیر

ایمپلنتی که نارسایی های قلبی را یک ماه زودتر پیش‌بینی می کند ؟

نارسایی های قلبی همواره غیرقابل پیش بینی بوده و بیشتر آمار مرگ و میرها ناشی این عارضه نیز به دلیل عدم درمان به موقع اعلام شده است. بنابراین پژوهشگران به تازگی ایمپلنتی ساخته اند که با کاشت آن در بدن بیماران مبتلا به بیماری های قلبی، هرگونه عارضه قلبی را قبل از رسیدن به مرحله خطر از طریق نرم افزاری که برای آن تهیه شده است به اطلاع بیمار می رساند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در این میان محققان در یک پژوهش جدید موفق به ارتقای دفیبریلاتور کاشته شده در قلب شدند تا به این وسیله بتوان نارسایی های قلبی آن را پیش‌بینی کنند.

این پژوهش که توسط چند موسسه انجام شده از سیستم نرم افزاری بوستون که به صورت علمی طراحی شده و  HeartLogic نام دارد در دفیبریلاتورهایی(باتری‌های قلبی) که در حال حاضر در ۹۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی های قلبی کاشته شده و در حال استفاده است.

این نرم افزار به دفیبریلاتورها اجازه می‌دهد تا مانند حسگرهایی عمل کنند که بر عواملی مانند ضربان قلب، فعالیت بدنی، تنفس، صداهای قلب و فعالیت الکتریکی در قفسه سینه نظارت می‌کنند.

نارسایی قلبی

آزمایش کاشت این ایمپلنت در برخی از بیماران با نارسایی های قلبی نزدیک به یک سال نیز به طول انجامیده است که ایمپلنت HeartLogic با موفقیت ۷۰ درصدی توانسته است که مشکلات نارسایی قلبی افراد شرکت کننده در این آزمون را حتی یک ماه قبل از وقوع آن پیش‌بینی کند.

در حالی که برخی از نتایج به دست آمده در این آزمایش مثبت کاذب بوده است اما باز هم ایمپلنت HeartLogic توانسته نتایج آن به میزان قابل توجه و مورد پذیرش قرار بگیرد و البته این دانشمندان برای توسعه پروژه خود باز هم نیازمند انجام آزمایشات بیشتر بوده و یک پروژه آزمایشی را در برنامه کاری خود دارند.

منبع   newatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا