Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت خانوادگی را بشناسید

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت خانوادگی موضوعی است که باید هر کسی قبل از تصیمیم به مهاجرت در مورد آن اطلاعاتی دقیق و علمی داشته باشد . که در این میان براساس تحقیقی جدید، سوئد بهترین کشور جهان برای مهاجرت خانواده‌ها محسوب می‌شود. این کشور بالاترین سطح از کیفیت زندگی و بیش‌ترین شانس برای بهبود وضع سلامت و رفاه را به خانواده‌ها و کودکان‌شان ارائه می‌دهد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

خانواده‌ها : در این تحقیق که با بررسی تجارب خانواده‌های مهاجر در کشورهای مختلف انجام شده، سوئد برای دومین سال پیاپی در صدر لیست بهترین کشورها برای کودکان قرار گرفته است. براساس پژوهش انجام گرفته، سه‌چهارم از خانواده‌هایی که به سوئد مهاجرت کرده‌اند، اعتقاد دارند که کیفیت زندگی فرزندان‌شان بعد از مهاجرت بهبود یافته است. این در حالی‌ست که متوسط این رقم برای سایر کشورها حدود ۶۰ درصد بوده است.

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت خانوادگی

وضعیت کودکان در سوئد بالاترین رتبه را در میان کشورها دارد و سه‌چهارم از خانواده‌های مهاجر عقیده دارند که وضعیت رسیدگی به کودکان‌شان در سوئد از کشوری که قبلا در آن زندگی می‌کرده‌اند بهتر است. البته این مسئله آن‌قدرها هم جای تعجب ندارد. سوئد از نظر خدمات اجتماعی و امکاناتی که برای بچه‌ها و خانواده‌های بچه‌دار در نظر گرفته، یکی از چند کشور برتر دنیاست. با وجود زمستان‌های طولانی و سرد و ساعات کوتاه روز و تابش آفتاب، ۷۰ درصد خانواده‌ها گزارش داده اند که وضعیت سلامتی کودک‌شان از زمان ورود به سوئد نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

حدود ۴۳ درصد از کل خانواده‌های مهاجر گفتند که وضعیت تحصیل در کشور مقصدشان نسبت به مبدا بهتر است. کشورهای مبدا در تحقیق آورده نشده‌اند اما سنگاپور، جمهوری چک و روسیه به ترتیب بهترین رتبه‌ها را در زمینه‌ی تحصیل به دست آوردند. (۷۵، ۶۴ و ۶۳ درصد از والدین مهاجر ساکن‌ در این کشورها از وضعیت تحصیل فرزندان‌شان راضی بودند.)

هزینه : استانداردهای سطح بالا، قیمت بالایی هم دارند. حدود دوسوم خانواده‌های مهاجر گزارش داده اند که هزینه‌ی بزرگ کردن کودکان در کشور مقصدشان بیش‌تر شده است. اما نزدیک به ۹۰ درصد از والدین معتقد بودند که کیفیت زندگی فرزندشان یا بهتر شده است.

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت خانوادگی

کیفیت زندگی : براساس این تحقیق، نیوزیلند و اسپانیا از لحاظ کیفیت زندگی و فرهنگ در جامعه رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند. ۵۹ درصد از مهاجرانی که به نیوزیلند نقل مکان کرده‌اند، دلیل اصلی خود را همین کیفیت بهتر زندگی می‌دانند. حدود سه‌چهارم از مهاجرین به اسپانیا اعلام کرده اند که از کاوش فرهنگی محلی و غرق شدن در آن لذت می‌برند. این عدد نسبت به میانگین جهانی (۶۱ درصد) بسیار بهتر است.

پذیرفتن مهاجرین : وقتی درمورد احساس خانه بودن در کشور مقصد صحبت می‌شود، کانادا برای چندمین بار رتبه‌ی اول را به خود اختصاص می‌دهد. بیش از دوسوم مهاجرین معتقد بودند که فضای کانادا از کشور خودشان دوستانه‌تر بوده است.

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت خانوادگی

درآمد : با این‌که سویس، سوئد و نیوزیلند در بخش‌های اقتصادی، تجربه‌ی زندگی و خانواده اول شدند، اما سنگاپور رتبه‌ی اول را در بخش میزان درآمد مهاجرین به خود اختصاص داد. حدود دوسوم از مهاجرین در سنگاپور درآمد بیش‌تری نسبت به کشور خودشان به دست می‌آورند. بریتانیا در این جدول به مقام بیست‌ودوم رسید.

بهترین مقصدها برای مهاجرین

۱- سنگاپور  ۲- نیوزیلند  ۳- کانادا  ۴- جمهوری چک ۵- سویس ۶- نروژ ۷- اتریش ۸- سوئد ۹- بحرین ۱۰- آلمان

این تحقیق برای نُه‌امین سال متوالی انجام گرفته و ۲۶ هزار و ۸۷۱ پاسخ‌دهنده داشته است. برای دیدن لیست کامل و رتبه‌بندی کشورها می‌توانید به سایت HSBC که متولی این تحقیق است سر بزنید.

منبع   telegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا