گوناگون

نامجومطلق: کي‌روش يک مربي طراز اول است

مجيد نامجومطلق در گفت‌وگو با تسنيم، در خصوص نتايجي که تيم ملي فوتبال کشورمان در رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل با کارلوس کي‌روش کسب کرد، اظهار داشت: با توجه به توقعي که ما از کي‌روش داشتيم، تيم ملي در برزيل نتايج مطلوبي کسب کرد و به نظرم موفق بوديم.

وي با اشاره به بيانيه کانون مربيان ايران که روش بازي تيم ملي را نتيجه‌گرا و براي دلخوشي‌هاي زودگذر عنوان کرده است، گفت: من با بيانيه کانون مربيان موافق نيستم، چراکه ما از کي‌روش مي‌خواستيم تيم‌مان را به جام جهاني ببرد و او به بهترين شکل ممکن اين کار را براي ما انجام داد.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: زماني که کي‌روش وارد ايران شد، به بهترين شکل ممکن فوتبال ما را آناليز کرد و توانست هدف‌مان را متوجه شود. او ابتدا برنامه‌هايي براي پايه‌ها و ساختن فوندانسيون فوتبال ما داشت اما بعد از مدتي متوجه شد که خواست ما از او فقط بردن تيم ملي به جام جهاني است. به همين دليل برنامه‌هايش تغيير کرد و براي اينکه در کارش دوام بياورد، هدفش را صعود به جام جهاني قرار داد. او در اين کار هم موفق بود و توانست به بهترين شکل ممکن ما را به خواسته‌اي که داشتيم برساند.

نامجومطلق با بيان اينکه کي‌روش يک مربي موفق بوده که در ايران نمره قبولي گرفته است، خاطرنشان کرد: ما بعد از چندين سال موفق شديم به عنوان تيم اول گروه‌مان به جام جهاني صعود کنيم که اين براي فوتبال ما يک موفقيت بزرگ محسوب مي‌شود. در ضمن در جام جهاني هم نتايج نسبتاً خوبي کسب کرديم و شرايط‌مان خوب بود.

وي در پاسخ به اين سؤال که در شرايط فعلي موافق ماندن کي‌روش است يا نه، گفت: به نظرم ما بايد کي‌روش را در تيم ملي نگه داريم، چراکه او براي ايران زحمات زيادي کشيد و توانست ما را به خواسته‌مان برساند.

بازيکن پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان در خصوص اينکه مبلغ درخواستي کي‌روش براي تمديد قرارداد معقول است يا نه، عنوان کرد: کي‌روش يک مربي طراز اول در دنياست. در خصوص تمديد قراردادش هم بايد ديد که نظر فدارسيون فوتبال چيست و مسئولان چه تصميمي در اين خصوص خواهند گرفت.

نامجومطلق افزود: اگر قرار باشد کي‌روش برود و بخواهيم يک مربي در سطح او را به تيم ملي بياوريم، بايد به همين ميزان که کي‌روش درخواست کرده به او بدهيم. هرچند معتقدم در شرايط فعلي بايد کي‌روش را حفظ کنيم، چراکه وي به خوبي از فوتبال ما و شرايط فوتبال آسيا شناخت دارد.

وي همچنين در خصوص اينکه موافق نظارت کي‌روش بر تيم‌هاي پايه و استفاده از دستيار ايراني روي نيمکت تيم ملي است يا نه، گفت: به نظرم بايد بيش از اين از دانش کي‌روش استفاده مي‌کرديم اما حالا که چنين اتفاقي رخ نداده بايد از فرصت استفاده کنيم. بهتر است با تمديد قرارداد کي‌روش اين فرصت را ايجاد کنيم که فوتبال ايران از دانش کي‌روش استفاده لازم را ببرد.

کارشناس فوتبال کشورمان يادآور شد: با حضور دستيار ايراني در کنار کي‌روش موافقم تا دانش او به ديگر مربيان ايراني هم منتقل شود اما نه مربياني که به واسطه برخي افراد حاضر در فدراسيون به تيم ملي مي‌روند. بهتر است مربيان خوب و با دانش کشورمان را در کنار کي‌روش قرار دهيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا