Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسنظامی

ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف روسیه را از نزدیک ملاقات کنید + عکس

ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف یک کشتی ساخت اتحاد جماهیر شوروی است. این ناو هواپیمابر از کلاس کازنتسو بوده که با عنوان‌های دیگری مانند کلاس اورال نیز شناخته می‌شود. از این کلاس چند ناو هواپیمابر دیگر نیز ساخته شدند اما به جز این ناو، ناو دیگری عملیاتی نشد و به کشورهای دیگر فروخته شدند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف Russian aircraft carrier Admiral Kuznetsov با پیشرانه غیر اتمی کار می‌کند و البته اصلی‌ترین کار و مأموریت ناو کوزنتسوف پشتیبانی زیردریایی‌های حامل موشک‌های استراتژیک قاره پیما و شناورهای سطحی و هواپیماهای گشت دریایی حامل موشک در ناوگان روسیه است و البته این ناو تنها ناو هواپیمابر عملیاتی در نیروی دریایی روسیه می‌باشد.

ناو هواپیمابر کلاس کوزنتسوف توسط کارگاه کشتی سازی نیکلای و در دریای سیاهِ اوکراین ساخته (چون در آن زمان اوکراین جزو شوروی بود) و در سال ۱۹۸۵به آب انداخته شد.

بد نیست بدانید که دومین ناوی که از این کلاس ساخته شد واریاژ نام داشت و سال ۱۹۸۸ به آب انداخته شد ولی هیچوقت وارد خدمت نشد. این ناو بر اساس ناو هواپیمابر آدمیرال گورشکوف (گورشکو) که در سال ۱۹۸۲ به آب انداخته شد، ساخته شده است.

اما کوزنتسو بزرگتر از گورشکو بود. وزن آدمیرال گورشکو در حالت عملیاتی ۴۰٬۴۰۰ تن ولی در مقابل آدمیرال کازنتسوف در حالت عملیاتی با وزنی در حدود ۵۸٬۵۰۰تن می‌تواند جنگ‌افزارهای بیشتری با خود حمل کند. ناو گورشکو از کلاس کیف بود.

ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف در اصل برای حمایت از زیردریایی‌های دارای موشک راهبردی ساخته شده است، این ناو از سامانه ضد زیردریایی اوداو_۱ و ۶۰ راکت ضد زیر دریایی استفاده می‌کند. این سیستم توانایی دفاع از ناو را در برابر زیردریایی‌ها و سایر وسایل زیر آبی را دارد.

برد اوداو_۱ در حدود ۳۰۰۰ متر و عمق درگیری آن با زیردریایی‌ها ۶۰۰ متر می‌باشد. پیشرانه ناو کوزنتسوف غیر اتمی است و دارای ۸ دیگ بخار و ۴ توربین بخار است که هر کدام نیروی برابر با ۵۰۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کنند و ۴ محور انتقال نیرو و ۴ پروانه را دارا می‌باشد.

این ناو با بیشترین سرعت یعنی ۲۹ گره (۵۴ کیلومتر در ساعت) داری بردی معادل ۳۸۰۰ مایل می‌باشد، اما با سرعت ۱۸ گره (۳۳ کیلومتر در ساعت) برد عملیاتیش به ۷۵۰۰ مایل افزایش می‌یابد.

تسلیحات نصب بر روی ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف

۸ سیستم سامانه دفاع نزدیک دریایی AK-630 gatling (برد: ۱۳ کیلومتر، شلیک ۵۰۰۰ گلوله در دقیقه)
۸ سیستم ضد هوایی کاشتان (برد: –نامشخص– کیلومتر، ۲۵۶موشک) و ۲ سامانه کورتیک (۴۸ هزار فشنگ)
۱۲ موشک کروز ضد کشتی پی-۷۰۰ گرانیت (با برد ۷۰۰ کیلومتر)
۲۴ پرتابگر موشک دفاع هوایی کلینوک (۱۹۲ موشک، برد:– نامشخص — کیلومتر)
۶۰ راکت ضد زیردریایی اوداو-۱ (برد — نامشخص — کیلومتر)

 

منبع  sputniknews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا