گوناگون

نایب رییس مجلس: فقها و علما مصداق عینی کلمه شجره طیبه هستند

81200053 5758851

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ˈ محمد ابوترابی فرد ˈ شامگاه جمعه همزمان با عید بزرگ نیمه شعبان در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بناب گفت: کلمه فقیه از دیدگاه قرآن همان شجره طیبه است که باید فقهای عزیز به آن افتخار کرده و مراقبت کنند.

وی افزود: علمای وارسته نیز نماد کلمه شجره طیبه هستند که در طول تاریخ احکام دینی را در جامعه نهادینه کرده اند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار کرد: انسانی که اصول اعتقادی قوی و ایمان راسخ دارد در برابر طوفان شبهات و شهوات به زانو در نمی آید و با هر نسیمی به یک سو حرکت نمی کند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسیر حرکت کلمه طیبه را هواهای نفسانی و قدرت طلب تعریف و تعیین نمی کند بلکه اعتقاد، ایمان، خدای سبحان و اولیای دین آن را تایید می کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: جمهوری اسلامی هم یکی از برکات و دستاوردهای امام راحل و شجره طیبه ریشه دار و محکم است که بر دنیای اسلام سایه افکنده و مردم مصر، عراق و سوریه از این شجره الگو می گیرند.

وی از مسوولان، دانشگاهیان و مدیرانی که دغدغه اصلاح جامعه را دارند خواست ابتدا خودشان را اصلاح کنند چون در غیر این صورت مجموعه تحت مسوولیت آنها اصلاح نمی شوند و در حقیقت این شیوه اصلی تربیت جامعه است.

وی افتخار آذربایجان را داشتن چهره های برجسته علمی و دینی آن دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب یکی از این چهره های پرافتخار آذربایجانی است که سکان هدایت کشتی انقلاب اسلامی را به دست گرفته و امروز پرچمدار وحدت امت اسلام در برابر استکبار است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی یکی از ویژگی های خطه آذربایجان را ایمان و غیرت دینی مردمانش دانست و افزود: این ایمان و غیرت دینی حاصل زحمات علما و تربیت یافتگان مکتب امام صادق (ع) است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ویژگی دیگر مردمان آذربایجان را هویت و شخصیت ملی و ایرانی آنها معرفی کرد و گفت: این دو هویت در هم عجین شده و یک حقیقت هستند که باید قدرشناس این نعمت باشیم هرچند امروز همه اقوام و گویش های ایرانی، هویت اسلامی و ایرانی دارند.

وی سومین ویژگی بارز آذربایجانی ها را صلابت و شجاعت آنها دانست و افزود: از دل این ویژگی ستارخان ها درآمده اند و آذربایجان به دژ مستحکم ایران تبدیل شده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: امروز طلابی که به لباس دین آراسته می شوند با ایمان برآمده از تفکر و دانش ناب دینی، بهره گیری از فضایل اخلاقی و عمل صالح منادی انسان ها به سمت یکتاپرستی و خدا دوستی خواهند بود و به ستاره های درخشان ایران و دنیای اسلام تبدیل می شوند.

در این آیین که با حضور آیت الله رسولی محلاتی به عنوان نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب و اقشار مختلف مردم، روحانیان و شخصیت های برجسته دینی، سیاسی، لشکری و فرهنگی کشور برگزار شد، 44 نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

هم اکنون 700 نفر طلبه برادر و 200 نفر طلبه خواهر در حوزه علمیه شهرستان بناب مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

7230/7240/587/ 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا