گوناگون

همایش دو روزه دهیاران منتخب کشور در سنندج آغاز شد

81200052 5758849

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان در این همایش گفت: جلوه ها و پتانسیل های موجود در جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که تمامی اقصی نقاط آن به عنوان یک کارگاه آموزشی قلمداد می شود.

تحسین عزیزی افزود: استان کردستان نیز از این قاعده مستثی نیست و دارای ظرفیت های بسیار بالای طبیعی و گردشگری است و استفاده بهینه از این ظرفیت ها در توسعه فرهنگی و گردشکری استان و کشور می تواند بسیار موثر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی دهیاران منتخب دارای روستاهای بافت با ارزش حضور دارند اظهار کرد: با توجه به اینکه استان کردستان بیشترین شرایط بافت با ارزش را دارد لذا به عنوان میزبان این همایش انتخاب شد.

معاون امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان با بیان اینکه این کارگاه امروز و فردا در دو بخش نظری و عملی برگزار می شود افزود: در بخش نظری، مباحث و مطالبی در زمینه شاخص های بافت با ارزش، روستاهای هدف گردشگری و غیره آموزش داده می شود.

به گفته وی بخش عملی این کارگاه آموزشی روز دوشنبه با حضور دهیاران منتخب در روستای تنگیسر که به عنوان روستای دارای بافت با ارزش استان معرفی شده است برگزار خواهد شد.

عزیزی در ادامه به روستاهای دارای بافت با ارزش در کردستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون عملیات بافت با ارزش در اورامان تخت انجام شده و روستای تنگی سر نیز در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: در سال جاری نیز روستای وصی سفلی از توابع شهرستان سنندج و روستای پیاوین از توابع شهرستان بانه معرفی شده اند و مطالعه روستای پالنگان از توابع شهرستان کامیاران نیز توسط میراث فرهنگی برای این طرح انجام شده است.

معاون امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان اظهار کرد: روستاهای دارای بافت با ارزش با توجه به شاخص هایی که تعریف شده است انتخاب شده و اقدامات و فعالیت های متنوعی در این روستاها انجام خواهد شد.

همایش و کارگاه آموزشی دو روزه توسعه گردشگری، بهره برداری و مدیریت بافت های ارزشمند تاریخی ویژه روستاهای دارای بافت با ارزش ساماندهی کشور در جهاد دانشگاهی واحد کردستان در حال برگزاری است.ک/2

7348/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا