Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

نفوذ در افراد ثروتمند با ۴ راهکار ساده ،کارآمد و اثر بخش ؟

نفوذ در افراد ثروتمند با ۴ استراتژی ساده و کارآمد در حالی می تواند اثر بخش و تاثیرگذار باشد که همواره بیشتر افراد ثروتمند در برخوردها و قبول افراد به عنوان همکار، کارمند، معامله گر ، همسفر و… همیشه محتاطانه برخورد کرده و به همین دلیل هرگونه معمامله اعم از فروش یا ارائه خدمات به آن‌ها بسیار پیچیده است مگر با بکارگیری استراتژی های خاصی که قبلا در واقع اثر بخش و مفید واقع شده اند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

نفوذ در افراد ثروتمند اگر چه تکنیک و راهکار خودش را می خواهد اما فرض کنید محصول یا خدماتی ارائه می‌دهید که مناسب برای ثروتمندان است. در این صورت با مشتریانی برخورد خواهید کرد که ثروت فراوان و مشغله کاری بسیاری دارند و از سوی دیگر نیز به‌ سختی می‌توان با آن‌ها ملاقات کرد اینجاست که باید از راهکارهای ارائه شده توسط کارشناسان و تجربیات موثز دیگران استفاده کرد.

در بعضی از کسب‌وکارها، چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد؛ مانند یک دروازه هستند که با داشتن دید درست به کسب‌وکار و همچنین مدیریت صحیح می‌توانید از آن عبور کنید. فروش یا ارائه خدمات به ثروتمندان مانند دژ مستحکمی است که گذر از آن نیازمند استراتژی‌های مؤثر است.

با این حساب اگر بخواهید کسب‌وکاری داشته باشید که هدف آن ارائه خدمات یا فروش محصولاتی به ثروتمندان باشد؛ چه‌کاری انجام خواهید داد تا بتوانید در این کسب‌وکار موفق باشید؟ یکی از گزینه‌ها دنبال کردن پروتکل‌های استاندارد است؛ یعنی گذر از لایه‌های امنیتی مختلف برای نشان دادن کیفیت محصول یا خدماتتان و تائید آن‌ها توسط کارکنان و مدیران مشتریان شما تا در نهایت بتوانید به مشتری‌تان دسترسی پیدا کنید.

بزرگ‌ترین مشکلی که این روش دارد؛ زمان‌بر بودن آن است و احتمال دارد سال‌ها طول بکشد تا بتوانید مشتری پیدا کنید. اگرچه روش بهتری نیز وجود دارد. در این روش باید استراتژی‌های مؤثری را دنبال کنید تا بتوانید به افرادی که می‌خواهید مشتریان شما شوند نفوذ کنید. قصد داریم ۴ استراتژی ساده را مورد بررسی قرار دهیم که توسط کارشناسان کسب‌وکار توصیه شده‌ است.

خدمات رایگان به مشتریان را قطع نکنید : مایکل کاروسی، متخصص فروش املاک لوکس در بوستون که تنها در فروش منازل گران‌قیمت فعالیت می‌کند؛ در مصاحبه‌ای گفته که راز موفقیت او در کسب‌وکارش و داشتن نفوذ بسیار روی مشتریانش این است که کارهایی بیشتر از فروش خانه برای آن‌ها انجام می‌دهد.

در واقع مایکل بعد از فروش خانه به مشتریان خود، رابطه خود را با آن ها قطع نکرده و به ارائه خدمات به آن‌ها می‌پردازد و معتقد است که باید به مشتریانش کمک کرد تا فرزندان آن‌ها نیز بتوانند در مدارس مطرح ثبت‌نام کنند. او حتی از طریق ارتباطات و نفوذ قوی که دارد به کسب‌وکار مشتریانش نیز کمک کرده است.

نفوذ در افراد ثروتمند

مایکل در خصوص نفوذ در افراد ثروتمند می‌گوید:

گاهی اوقات دسترسی به بعضی خواسته‌ها یا بعضی افراد حتی برای ثروتمندان نیز بسیار سخت است. با دانستن این موضوع، مایکل با برطرف کردن خواسته‌های ثروتمندان توانسته برای خود اعتباری کسب کرده و مشتریان بسیاری به دست آورد.

به مکان‌هایی که ثروتمندان می‌روند بروید : شاید هزینه‌هایی که ثروتمندان برای عضویت در مجموعه‌ای می‌پردازند بسیار بالا باشد؛ اما با یافتن باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها یا مکان‌های دیگر که آن‌ها علاقه‌مند به رفتن به این مجموعه‌ها هستند، می‌شود فرصتی ایجاد کرد تا بتوانید با مشتریان احتمالی‌تان بیشتر آشنا شوید.

خیلی از کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف از این روش استفاده می‌کنند تا بتوانند روابط قدرتمندی تشکیل دهند. در نظر داشته باشید مانند تکنیکی که در مصاحبه بیان کردیم؛ بهتر است ابتدا به برقراری رابطه فکر کنید تا اینکه صراحتا به موضوع کسب‌وکارتان و خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهید اشاره کنید، زیرا ثروتمندان برای کاهش استرس به مجموعه‌های تفریحی یا ورزشی می‌روند و نزدیک شدن شما با طرح موضوعاتی مربوط به کسب‌وکار ممکن است نتیجه‌ای معکوس داشته باشد.

با ثروتمندان مصاحبه کنید : باید قبول کرد که دسترسی به ثروتمندان بسیار سخت و زمان‌بر است؛ بنابراین اگر می‌خواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید باید از استراتژی‌های مناسبی استفاده کنید. یکی از این استراتژی‌ها دسترسی به ثروتمندان از طریق مصاحبه با آن‌ها است.

در نظر داشته باشید هدف اصلی در کسب‌وکار ایجاد و حفظ روابط قوی میان شما و افراد بانفوذ و مشتریان قدرتمند است. استیسی آلکرن، نویسنده و کارآفرین با استفاده از جامعه مجازی لینکدین توانسته بیش از ۳۰۰ مصاحبه داشته باشد. او هوشمندانه از مصاحبه‌هایی که با ورزشکاران، هنرمندان و صاحبان مطرح کسب‌وکارهای موفق داشته است استفاده کرده و توانسته یک شبکه ارتباطی قوی برای خود درست کند.

استیسی نیز در خصوص نفوذ در افراد ثروتمند می‌گوید :

در مصاحبه با این افراد به جای اینکه از خدمات یا محصولات صحبت کند تلاش کرده تا یک ارتباط قوی بسازد که در نهایت به کسب‌وکارش نیز کمک کرده و فرد مصاحبه‌شونده به مشتری استیسی تبدیل شده است.

ارتباط با افرادی که روی ثروتمندان نفوذ دارند : کارآفرین موفق، شانا دیکرسون توانسته یک شبکه ارتباطی قوی ایجاد کند. او برای مشتریان ثروتمند خود که در میان آن‌ها ریچارد برانسون قرار دارد خدماتی مانند برنامه‌ریزی رویدادها و معرفی محصولات ترتیب می‌دهد. سؤال اینجا است که چه چیزی باعث شده تا شانا رشد قابل‌توجهی کرده و بتواند برانسون را نیز به جمع مشتریان خود اضافه کند؟

از نظر شانا جواب این سؤال بسیار ساده است. او می‌گوید برای فردی خدمات ارائه می‌کرده که روی برانسون نفوذ بسیاری داشته است. به همین دلیل از وی می‌خواهد تا او را با برانسون آشنا کند. معرفی شدن توسط فردی که برانسون به او اعتماد داشت باعث شد تا شانا بتواند یک مشتری خوب پیدا کند.

منبع   entrepreneur

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا