Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسفرهنگیکتاب

کتاب عجیب و ناخوانایی که مجور چاپ گرفت ؟

کتاب عجیب و ناخوانایی که مجور چاپ گرفت؟ بله درست است یک انتشاراتی در اسپانیا حق چاپ دست‌نوشته‌ای تاریخی را خریده که هیچ کس نمی‌داند به چه زبانی نوشته شده و موضوع آن چیست؟ چرا که در حاشیه این دست‌نوشته اسرارآمیز تصاویری از گیاهان متنوع وعجیب و نقاشی‌هایی از زنان دیده می‌شود. برخی معتقدند این کتاب خاصیت جادویی دارد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

دست‌نوشته‌ای که شش قرن قدمت دارد در خزانه دانشگاه «ییل» آمریکا نگهداری می‌شود و زبان آن هنوز ناشناخته است. یک انتشارات اسپانیایی قصد دارد این کتاب را که تنها در مناسبت‌های خاص از گنجینه «ییل» خارج می‌شود منتشر کند تا سرانجام کتاب عجیب و ناخوانایی بتواند مجور چاپ بگیرد؟!

«سیلویی» انتشارات کوچکی در شمال اسپانیا ۱۰ سال پیش درخواست حق چاپ این دست‌نوشته کهن را به کتابخانه «بینک» دانشگاه «ییل» داد که اخیرا با این درخواست موافقت شده است. «خوان خوزه گارسیا» مدیر این انتشارات در این‌باره گفت: لمس کردن این دست‌نوشته تجربه عجیبی است. این کتابی است که وقتی برای اولین‌بار آن را می‌بینی، حسی از رمز و راز تو را فرامی‌گیرد… و احساسی وصف‌ناشدنی درونت را پر می‌کند.

مدیر انتشارات سیلویی تصمیم دارد که ۶۹۶ نسخه از این کتاب ۸۹۸ صفحه‌ای را در حالی چاپ کند که قیمت این کتاب بین ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو تخمین زده شده و تاکنون حدود ۳۰۰ نفر آن را پیش‌خرید کرده‌اند.

 

منبع    theguardian

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا