Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریویدیو

نمایش خلاقانه بازی ویدیویی تتریس روی نمای ساختمان + ویدیو

بازی ویدیویی تتریس روی نمای ساختمان عنوان پروژه پایان دوره چهار دانشجوی دانشگاه کیل در آلمان است . آنها بازی تتریس  را در کنسولی که نمایشگرش یک ساختمان ۱۵ طبقه بود طراحی کردند. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

بازی ویدیویی تتریس در سال ۱۹۸۴ توسط یک طراح بازی در شوروی ساخته شد این بازی یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین بازی های یارانه ای در جهان محسوب می شود . یک تیم چهار نفره از دانشگاه کیل آلمان تصمیم گرفت برای پروژه پایان تحصیلات این بازی را روی نمای یک ساختمان طراحی کند. رشته تحصیلی این گروه تجارت انفورماتیک است.

یوناس لوتز مبتکر و مدیر پرژوه تتریس روی نمای ساختمان می گوید : این ساختمان بلند دانشگاه ۳۹۲ پنجره دارد، در هر پنجره تعدادی ال ای دی قرار دادیم که  همه آنها در یک شبکه و توسط کامپیوتری به اینترنت وصل شده اند که نورها را کنترل می کند. نتیجه آن یک صفحه نمایش ۱۷۰۰ اینچی و آماده استفاده برای هر چیزی است. ما تصمیم گرفتیم روی آن تتریس بازی کنیم.شاید بپرسید چرا؟ بیشتر برای تفریح بود. ضمنا برای اینکه بفهمم چقدر در دانشگاه درسها را یاد گرفته ایم و چه استفاده ای دارد. این چیزی بود که به فکر ما رسید.

روی هر پنجره یک صفحه ۷۰ سانتی متری قرار دارد که روی هر صفحه ۱۴۴ ال ای دی پر قدرت موجود است در مجموع حدود ۵۶ هزار ال ای دی روی این ساختمان ۱۵ طبقه روشن خواهد شد . برای چهار ساعت بازی تتریس روی این ساختمان باید  ۱۱ یورو پول برق داد .

این پروژه برای دانشگاه و اهداکنندگان کمک هزینه بیش از ۳۰ هزار یورو خرج داشته است . این پروژه پایان نامه نهایتا توانست امتیاز ۵ را از استادان دانشگاه بگیرد.

آنها دو بازی دیگر هم به غیر از تتریس روی این نمایشگر بزرگ راه اندازی کرده اند و طبق گفته یوناس لوتز این نمایشگر بزرگ آماده است تا هر چیزی را نمایش دهد حالا دانشجویان دیگر هم در حال کار روی اضافه کردن بازی های دیگر به این پروژه هستند .

با هم در میهن پست ویدیویی جالب از بازی تتریس روی نمای ساختمان  را  تماشا می کنیم.

منبع : euronews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا